Lichtverklikker werkt niet helemaal goed

Sjabba

Senior Member
De binnenverlichting werkt wel goed. Ook de microschakelaar hoor ik zachtjes schakelen. Als ik de de ontgrendel dan gaat de lichtverklikker wel maar als de deur helemaal open gaat dan niet, lampje van deur open brand dan ook niet op het dashboard.

Als ik zelf in het deurslot iets verder duw zodat hij als het ware vergrendeld hoor ik een microschakelaartje klikken en werkt de lichtverklikker en lampje op het dashboard wel. Het lijkt erop dat hij afgesteld moet worden maar ik heb geen idee. Het slot werkt verder ook prima dus alleen het microschakelaartje moet dan afgesteld worden?
 

Sjabba

Senior Member
Ja, dat zoemertje. Maar het zoemertje werkt wel, deurslot ook, binnen verlichting ook.
Lijkt alleen dat het microschakelaartje in het deurslot voor het zoemertje op het verkeerde moment schakelt. Ik kan hem nl laten zoemen als ik aan het slot in de deur zit. Die beugel in het deurslot (die kan bewegen) als ik die beweeg kan ik hem laten zoemen.
 

turboturbo

Forumguru
Oké ik snap het. Tot nog toe zijn dergelijke problemen op dit forum altijd aan de (defecte) microswitch gerelateerd.
 

Sjabba

Senior Member
Ja ik hoor de switch schakelen en het werkt verder ook alleen op het verkeerde moment. Misschien dzit die los of is die verschoven. Zal het eens uit elkaar gaan halen..
 

Sjabba

Senior Member
Gefixt; Na alles uit elkaar gehaald te hebben bleek het onderste microschakelaartje door het slot wat naar buiten te wordne geduwd. Schakelaartje losgehaald en goed vast gezet en tevens het kopje beetje bol geschuurd omdat het ook wat ingesleten. Hopelijk doe ik nu wel mijn lichten iut voortaan....
 

Cordoba

Forumguru
Ik wilde net melden dat er meerdere microswitches in het slot zitten, maar lees dat je het al hebt opgelost.:thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan