Lichte / Lederen bekleding Superb

Skody

Actief lid
Ik kan binnen een enkele maand een nieuwe leaseauto gaan uitzoeken en ben serieus aan het overwegen om voor de Superb BL Elegance te gaan kiezen. Hierin is het ook mogelijk om het bekende lichte / lederen interieur te kiezen. Nu heb ik hiermee tot op heden geen ervaring, maar vind het wel een mooie en ruime uitstraling hebben. Ben in het trotse bezit van drie kids in de leeftijd van 9 -12 jaar. Reden te meer om je af te vragen of een dergelijk interieur wel verstandig is vwb het vuil worden. Lees nl allerlei verhalen over spijkerbroeken die afgeven en de lichte stof die alleen maar middels stomen gereinigd zou kunnen worden. Mijn vraag is dus of het inderdaad erg besmettelijk is (toont het snel vuil) en of het op een eenvoudige wijze gereinigd zou kunnen worden. Wellicht dat er hier forumleden zijn die hierover meer kunnen vertellen ? Hoor het graag !
 

kamps147

Nieuw lid
Ik heb zelf nu 3 maanden een elegance 2.0 TDI met licht leer en alcatara zittingen en ik vindt hem absoluut niet besmettelijk. Inderdaad geeft de spijkerbroek af op de zijkant van de stoelen maar dat veeg je met een natte doek er zo af. Ik heb zelf nog 2 kleine kinderen die in autostoeltjes zitten dus heb geen ervaring met kinderen en licht leer. Maar het is absoluut een aanrader het geeft een heel ruimtelijk gevoel in de auto. Succes met je keuze.
 

sitechris

Donateur
leer kun je goed schoonmaken, je kunt gewoon een schoonmaaksetje kopen met speciaal leerbehandelingsspul e.d. Werkt prima! Je zult echter wel eenmaal per 3 maanden even moeten poetsen. Maar dat is best te overzien....
 
Ik kan binnen een enkele maand een nieuwe leaseauto gaan uitzoeken en ben serieus aan het overwegen om voor de Superb BL Elegance te gaan kiezen. Hierin is het ook mogelijk om het bekende lichte / lederen interieur te kiezen. Nu heb ik hiermee tot op heden geen ervaring, maar vind het wel een mooie en ruime uitstraling hebben. Ben in het trotse bezit van drie kids in de leeftijd van 9 -12 jaar. Reden te meer om je af te vragen of een dergelijk interieur wel verstandig is vwb het vuil worden. Lees nl allerlei verhalen over spijkerbroeken die afgeven en de lichte stof die alleen maar middels stomen gereinigd zou kunnen worden. Mijn vraag is dus of het inderdaad erg besmettelijk is (toont het snel vuil) en of het op een eenvoudige wijze gereinigd zou kunnen worden. Wellicht dat er hier forumleden zijn die hierover meer kunnen vertellen ? Hoor het graag !


Ik heb ook getwijfeld over licht leer en heb uiteindelijk toch gekozen voor zwart omdat ik dit in combinatie met kinderen (8 en 11) een praktischer oplossing vond. Natuurlijk kun je licht leer reinigen, maar ik heb geen zin om na elke langere rit en er in de auto gegeten of gedronken wordt het leer te moeten reinigen omdat er geknoeid is. Met zwart leer gewoon even de keukenrol en het is weer schoon. Ik heb het leer achteraf laten inbouwen door Cabarra neem eens contact met ze op voor advies mij hebben ze bijzonder goed geholpen.
 

___JC___

Forumguru
En dan de nederlandse vraag natuurlijk. Kost dat leer inbouwen in een S2 bij Cabarra? Ik zou zeggen rond de EUR 1.800?
 
Je zit ongeveer aan de prijs die je noemt. Natuurlijk is het afhankelijk van het type leer dat je wilt laten inbouwen.
 
Bovenaan Onderaan