Lichtdoorlaatbaarheid Sunset

WouterO2C

Actief lid
Maar folie plakken of Sonniboys gebruiken is dus in feite naast sunset nog wel nodig als je het echt prive en zonwerend wilt hebben, begrijp ik? :confused:
 

RogerS

Forumguru
@wdenharder: Ik zou eerst alleen de Sunset proberen. Mijn kinderen vinden het voldoende bij het kijken van een film.
 

mensFaber

Nieuw lid
Ik ben eigenlijk benieuwd of Skoda ook van die, ja hoe zal ik het omschrijven, oprolbare zonwering schermpjes heeft die in je deur zijn weggewerkt. Dus als je ze naar beneden laat ze "in de deur" worden opgerold. Dat heb ik nu ook bij mijn Altea en zou dat ook graag hebben op mijn nieuwe Yeti.

Het nadeel van zo'n Sunnyboy lijkt me dat je ze er altijd voor hebt of je hebt een paar van die dingen in je auto rondslingeren als je ze ervoor weggehaald hebt. Dan lijken me zulke schermpjes die worden opgerold in je deur wat praktischer. Alleen zie ik die niet in de optielijst van Skoda.
 

Giant

Forumguru
Die oprolbare en ingebouwde zijn denk ik nogal wat duurder en voor de leaserijders onder dus ook in de bijtelling. Als wij geen kinderen op de achterbank zouden hebben dan zou ik voor de oprolbare gekozen hebben denk ik, maar ze lijken me wat kwetsbaar voor kids die ermee spelen of ze wat onvoorzichtig bedienen (laten schieten in de geopende stand of zo). Bij de Superb staan ze als oprolbare gewoon in de optielijst meen ik en de Elegance heeft ze meen ik standaard in het uitrustingsniveau.
 

hemi24

Forumguru
@mensFaber : op de Yeti zijn de geïntegreerde zonnerollo's niet leverbaar, uitsluitend op de Superb...

De Sonniboys kun je gewoon laten zitten, je kijkt er vrij makkelijk door naar buiten. 's winters haal ik ze er wel eens uit, als het langere tijd somber weer is.
 

andrehj

Forumguru
Bij de Superb staan ze als oprolbare gewoon in de optielijst meen ik en de Elegance heeft ze meen ik standaard in het uitrustingsniveau.
Dat valt dus vies tegen.
Totaal niet leverbaar op de Business Lines. Alleen leverbaar op de gewone Elegance en dan ook nog alleen in combinatie met een verwarmbare achterbank (lekker praktisch met kleine kinderen die nog in een stoeltje zitten...) voor in totaal 560 euro. Oftewel, weer een onbegrijpelijke actie van PON. Deze optie (zonwering in de zijruiten) is in alle ons omringende landen gewoon verkrijgbaar in alle uitvoeringen, voor het redelijke bedrag van € 150.
Weer een reden om je Superb in het buitenland te bestellen en dan maar te importeren.
 
Bovenaan Onderaan