Lichtdoorlaatbaarheid Sunset

Ik ken geen percentage, maar het zal best binnen de wettelijke norm vallen.
Van binnen naar buiten kijken gaat prima, andersom is een stuk lastiger.
En het ziet er mooi uit.
Voor een percentage zou ik Carglas eens bellen, die zullen het wel weten.
 

hemi24

Forumguru
Als je het besteld om eventuele kinderen uit de zon te laten zitten, is Sunset een te lichte tinting...
 

vincefra

Actief lid
percentage is laag, daar het wettelijke niet veel toe laat (vooral landen als zwitserland, ... en d productie gewoon afegstemd is voor gans europa). Dit wilt zeggen dat bij klaarlichte dag je nog goed binnen kan kijken, maar toch iets lastiger dan bvb. bij de voorpassagiers.
Nu de getinte ramen samen met zonneschermen maak dat je bijna niet meer binnen kunt kijken. Zeer effectief ... en wettelijk ...
 

hemi24

Forumguru
Met Vincefra eens, ook ik heb een setje zoneschermen voor de achterportieren en icm sunset kijk je dan niet meer naar binnen..!

Voor een paar dagen een Volvo V60 gehad als vervangend vervoer, en die was standaard voorzien van donker getinte ramen, waar je ook niet van buiten naar binnen kon kijken. Ik weet niet of Volvo dit per land specifiek heeft vastgesteld, of dat dit voor heel Europa gelijk is..?
 

vincefra

Actief lid
@hemi24 ... volvo heeft productie voor noorse landen (donkerdere glazen) en specifiek voor een paar landen waar dit niet mag (lichter) ... nu in de noorse landen zou ik ook voor donkerder gaan ...
 
@hemi24 wat voor zonneschermen heb je gekocht voor achterin? Zijn dat gewoon van die schermpjes met een zuignap of van die rol dingen?
 

hemi24

Forumguru
Ik heb de Sonniboy schermen voor een O2 Combi, maar voor de Superb zijn ze er ongetwijfeld ook.
Passen perfect in het raam van de auto, zonder een openingen en netjes op z'n plaats gehouden door een vijftal klemmetjes.
 

deusjevo

Forumguru
Als je het besteld om eventuele kinderen uit de zon te laten zitten, is Sunset een te lichte tinting...

Ik heb m'n auto nu bijna een jaar en m'n dochtertje vindt de Sunset voldoende zonwerend. (ook in Spanje bij 40oC en strakblauwe lucht :winkie: )
 

jalex_h

Forumguru
Ik heb de Sonniboy schermen voor een O2 Combi, maar voor de Superb zijn ze er ongetwijfeld ook.

Ja hoor, zeker weten dat die er zijn en ze bevallen perfect. Ik heb ook de Sunset achterin en in het begin van het jaar was dat voldoende. Maar toen de zon in april feller werd, begonnen ze op de achterbank meteen te muiten. Dus nu zitten er ook Sonniboys in. Dit tot ieders tevredenheid (en eigenlijk vind ik het van buiten ook nog mooier staan, maar goed, dat is persoonlijk).
 

hemi24

Forumguru
@Jalex_h : Het zal dan wel aan "onze" kleur van de auto liggen, dat onze kinderen niet genoeg hebben aan de standaard Sunset, terwijl het dochtertje van Deusjevo er geen last van heeft... ;)
 

RogerS

Forumguru
Ik heb ook nog geen klachten ontvangen van mijn kinderen terwijl wij in de vorige auto (Peugeot 407) wel raamvullende zonneschermen hadden die het zonlicht iets meer buiten hielden. Zodra zij gaan klagen zal ik ook Sunnyboys aanschaffen.
 

Giant

Forumguru
Ook ik heb prima ervaringen met de Sonniboys voor mijn combi. Alle ramen achter de b-stijl hebben nu een scherm. Nu de zomer voorbij is (die viel dit jaar op een woensdag meen ik:ahum:) heb ik die van de achterklep ruit af gehaald voor beter zicht en dan werkt de automatisch dimmende binnenspiegel overigens ook beter. Het zicht van buiten naar binnen is met de Sonniboys praktisch zero en scoort op dat punt beter dan sunset beglazineg, die ik overigens niet op mijn auto heb. Voordeel van dit type schermen is dat je de ruit gewoon kunt openen, de schermpjes zijn aan het metaal van het portier bevestigd, niet op het glas.
 

Constant

Erelid
Ik vind de Sunset ook een goede optie om de spullen op de achterbank minder goed zichtbaar te maken. Vooral als er donkergekleurde spullen liggen, kan een potentiële dief vaak maar weinig zien (overigens laat ik geen waardevolle spullen in de auto liggen).

En Sunset geeft een cosmetisch effect aan de auto en ietswat privacy voor de inzittenden.
 
Ik moet zeggen dat ik het heel mooi vind staan op de auto de Sunset optie. Ik vind het nog behoorlijk donker voor iets wat standaard af fabriek geleverd wordt. Ben dan ook erg tevreden. Zelf vind ik het altijd mooier dan bijvoorbeeld folie laten plakken.
 
Bovenaan Onderaan