Lexus RX 400h

sitechris

Donateur
In ander topic gaf ik korte impressie van de X3 aan die mijn vader evt wil gaan kopen. Vorige week in zelfde kader ook proefrit gemaakt in een Lexus RX 400h (bouwjaar 2008, dus de pre-facelift). Voor de volledigheid even mijn bevindingen. Let op.....ik heb er maar een 45 minuten in gezeten en maar kwartiertje in gereden, dus voor wat het waard is.....

- De Lexus met deze hybridemotor is verbazingwekkend snel. Hij levert totaalvermogen van 272 pk. 0-100 in 7.5 seconden. Als je ff gasgeeft, vliegt de teller rap naar de 160. Auto is overigens begrensd op 200 km/h (niet uitgeprobeerd overigens).
- De CVT automaat is echt een aparte en leuke belevenis. Als je volgas geeft houdt de auto gewoon toerental vast en duwt de auto je als het ware vooruit. Aandrijflijn is zeer comfortabel. Klasse!
- Motor klinkt (zeker voor een Lexus) best sportief bij vollast
- Auto is luxe en bij gewoon rijden zeer stil.
- Mark Levinson audio is echt supertop!
- Als je van Amerikaanse vering warm wordt, dan bevalt de Lexus je zeker. Mij bevalt het niet, veel te deinerig voor mij.
- Auto stuurt totaal niet direct, erg wazig zelfs. Het is niet een auto om hard mee te rijden, je zit constant klein beetje bij te sturen.
- Je voelt dat je in een zware auto rijdt. Lichtvoetigheid 0,0
- Auto vind ik niet premium. Interieur zou ook van een Mazda of Toyota kunnen zijn.
- Auto rijdt bij normaal gebruik 1 op 10. Voordelen van hybride dus niet heel erg groot.
- Persoonlijk vind ik het een lelijke auto.
- Auto biedt niet overdreven veel ruimte. Kofferbak van X3 bijvoorbeeld net wat groter.

Als ik deze auto met de X3 vergelijk. De X3 2.0d vind ik echt een klasse beter, ondanks verschil in vermogen in het voordeel van de Lexus.
 
Bovenaan Onderaan