Levertijd Octavia 3

RoelF

Forumguru
Vandaag akkoord gekregen voor het bestellen van een nieuwe lease auto. Nu de 14% eco combi niet meer komt dit jaar, ben ik maar gelijk voor de 'fun-factor' gegaan en gekozen voor de 1.4TSI. Wat een heerlijke motor is dat zeg!
 
Ben benieuwd als ze nu de hatchbacks in 2014 gaan uitleveren hoe ze dat met de Greenline's 14% gaan doen, krijgen die voorrang omdat ze minder opties hebben?

Zowel van mijn dealer en de importeur en leasemij begrepen dat de fabriek binnenkort wordt omgebouwd vor de hb greenline. Maar levering is pas in november.
 

Herman Janssens

Senior Member
Vandaag akkoord gekregen voor het bestellen van een nieuwe lease auto. Nu de 14% eco combi niet meer komt dit jaar, ben ik maar gelijk voor de 'fun-factor' gegaan en gekozen voor de 1.4TSI. Wat een heerlijke motor is dat zeg!
Is idd een erg prettige motor: heb met een handbak 1.4 HB testgereden. Was een prima ervaring: vlot en stil. Daarna met een 2.0 tdi HB met dsg. Natuurlijk een sterke motor maar wat luidruchtiger. De dsg was een schitterende ervaring zeker icm de ACC en de start-stop.
Wat me ook opviel was de vering: beide auto's namen gezwind, geluidloos en stabiel de verkeersdrempels en dat wil in België wel wat zeggen. Heeft dit te maken met de langere wielbasis? Hoe zit dat met de trekhaken bij het rijden over die verkeersdrempels? Geen problemen of moet ik met een trekhaak voorzichtiger zijn op verkeersdrempels? Graag jullie ervaringen ermee.
 

rtwee

Senior Member
Ik heb nu een O2 Combi Greenline en die staat (standaard) op een verlaagd chassis. Beetje gewicht achterin en ik schraap het asfalt uit de drempels. Mijn dealer vertelde me dat de O3 hoger staat dan de O2 Greenline en dus vele malen minder last heeft van de trekhaak op de drempels... Was voor mij de reden om niet een afneembare trekhaak te nemen (die je overigens niet kan/mag nemen met een caravan zei mijn dealer)
 

ruud572

Nieuw lid
Jawel, hij is inmiddels Nederland bij PON :jaja: Helaas niet meer op tijd voor de vakantie, maar dat maakt het thuiskomen een stuk leuker... :tegek: Hopelijk kan ik 'm voor die tijd wel al even bij de dealer zien
 

Thorgal

Forumguru
Jawel, hij is inmiddels Nederland bij PON :jaja: Helaas niet meer op tijd voor de vakantie, maar dat maakt het thuiskomen een stuk leuker... :tegek: Hopelijk kan ik 'm voor die tijd wel al even bij de dealer zien
Gefeliciteerd.
Met mijn huidige auto had ik dat ook, ene dag thuiskomen en dag erna nieuwe auto ophalen. Dat is een leuk vooruitzicht!
Fijne vakantie en veel plezier met je nieuwe wagen
 
Ik heb nu een O2 Combi Greenline en die staat (standaard) op een verlaagd chassis. Beetje gewicht achterin en ik schraap het asfalt uit de drempels. Mijn dealer vertelde me dat de O3 hoger staat dan de O2 Greenline en dus vele malen minder last heeft van de trekhaak op de drempels... Was voor mij de reden om niet een afneembare trekhaak te nemen (die je overigens niet kan/mag nemen met een caravan zei mijn dealer)

Waarom zou je met een caravan geen afneembare trekhaak kunnen/mogen nemen?
Ik heb nu mijn (inmiddels) 3e Octavia in bestelling met afneembare trekhaak en heb nog nooit eerder gehoord dat dit niet mogelijk zou zijn met een caravan. Ik heb er ook nooit problemen mee gehad.
 

CDK

Forumguru
ook ik had bij mijn vorige S2 een afneembare trekhaak, daar mocht gewoon een caravan mee getrokken worden.

greetz Corné
 

TCNH

Senior Member
Gisteren bevestigd: De mijne is gebouwd en onderweg naar Nederland! Waarschijnlijke aflevering in de week van 15 of 22 juli :)

Octavia Combi 1.6TDI EBL in Race Blue :)
 

D_R1978

Senior Member
Gisteren bevestigd: De mijne is gebouwd en onderweg naar Nederland! Waarschijnlijke aflevering in de week van 15 of 22 juli :)

Octavia Combi 1.6TDI EBL in Race Blue :)

Gefeliciteerd! Wanneer heb je hem besteld en welke opties heb je?
 

TCNH

Senior Member
Gefeliciteerd! Wanneer heb je hem besteld en welke opties heb je?

Besteld op 22 april (week 17). Was er redelijk opt ijd bij dus :)
Geen extra pakketten/opties bovenop de EBL versie (vond hem al voldoende aangekleed), behalve volwaardig reservewiel. Wellicht is dat ook de reden dat de hele levering volgens originele tijdslijn verloopt.
 

Anjo

Nieuw lid
Goedenavond,

Vandaag is mijn Octavia 3 besteld (1.6 TDI elegance business line, topaz brown, beige interieur en houten inleg), de verwachte afleverweek is 27 (eerste week juli). Zijn er al meer mensen op dit forum die de auto besteld hebben, en wat is jullie ervaring qua wachttijd?


M.V.G


J. Hoogendoorn
Hallo,

16 januari 2013 had ik een Octavia III besteld, 1.6 TDI El.BSN Topaz bruin met licht interieur met winterpakket en vaste trekhaak
Levering werd steeds uitgesteld i.v.m. niet leverbare winterpakket en licht stoffen bekleding.
Op 13 mei 2013 overleg gehad met dealer Broekhuis in Assen. Winterpakket werd eraf gehaald en stoffen bekleding werd geruild voor lichte Alcantara leren bekleding. Ook werd de order veranderd in een combi.
Productieweek 26. Tot mijn grote vreugde bleek afgelopen woensdag de auto bij de dealer gebracht te zijn.
Hierbij alvast wat foto's van de nog klaar te maken auto.
 

Bijlagen

  • IMG-20130703-00104.jpg
    IMG-20130703-00104.jpg
    662,4 KB · Weergaven: 142
  • IMG-20130703-00097.jpg
    IMG-20130703-00097.jpg
    982,4 KB · Weergaven: 136
  • IMG-20130703-00098.jpg
    IMG-20130703-00098.jpg
    845,2 KB · Weergaven: 130
  • IMG-20130703-00102.jpg
    IMG-20130703-00102.jpg
    465,7 KB · Weergaven: 138
  • IMG-20130703-00096.jpg
    IMG-20130703-00096.jpg
    863,6 KB · Weergaven: 129

Herman Janssens

Senior Member
Hallo,

16 januari 2013 had ik een Octavia III besteld, 1.6 TDI El.BSN Topaz bruin met licht interieur met winterpakket en vaste trekhaak
Levering werd steeds uitgesteld i.v.m. niet leverbare winterpakket en licht stoffen bekleding.
Op 13 mei 2013 overleg gehad met dealer Broekhuis in Assen. Winterpakket werd eraf gehaald en stoffen bekleding werd geruild voor lichte Alcantara leren bekleding. Ook werd de order veranderd in een combi.
Productieweek 26. Tot mijn grote vreugde bleek afgelopen woensdag de auto bij de dealer gebracht te zijn.
Hierbij alvast wat foto's van de nog klaar te maken auto.
Proficiat, Anjo. Dat Topaz brown valt volgens mij veel beter mee op de combi dan de HB. Veel veilige km's.
 

Wesly

Senior Member
Misschien is het de eerste electrische octavia en geeft hij aan hoe vol de accu nog is?
 

Badnews

Senior Member
Kwaliteits controle, 80% afgemaakt?

Vroeg me hetzelfde af... 80% is voor mij onverklaarbaar...
 
Bovenaan Onderaan