Levertijd Octavia 3

maartenv84

Senior Member
Zo zou ik bijvoorbeeld mijn in bestelling staande 150 pk diesel niet willen hebben na 1-1-2014... dan is hij geen 20% meer... Eens in verdiepen wat je rechten dan zouden zijn qua annulering..

De OIII 150PK diesel heeft toch een uitstoot van 110gr? Dan is hij ook in 2014 nog 20%. Het zakt namelijk naar een grens van 111gr/km. Dus dat lijkt mij geen enkel probleem, mocht ie pas in januari komen.
 

rtwee

Senior Member
Krijgen... daar moet ik toch altijd even om lachen. Mijn lease-octavia (20% bijtelling) kost me netto 725 euro per maand; Toegegeven, dat is inclusief alles, dus ook brandstof en onderhoud, maar ik vind krijgen dan een redelijk understatement.

Moet je een enorme eigen bijdrage betalen dan? Mijn O2 Combi (20%) kost mij persoonlijk maar 219 Euro netto in de maand. De werkgever moet inderdaad wel meer betalen... Ik snap de opmerkinge 'krijgen' wat dat betreft wel. Er is namelijk niemand die mijn auto prive voor het bedrag kan rijden wat ik betaal. Maar... andere discussie die niet in dit topic hoort. :)
 

EdK

Forumguru
Ach lever hem dan in en koop je zelf een vergelijkende wagen en ga je die bekostigen.
Moet altijd lachen over die bedragen die genoemd worden door lease rijders ( alle respect)
Maar zo'n wagen voor 725 eurie kun je prive waarschijnlijk niet bekostigen en zul je naar een Fabia moeten.

Ik kan me wel ergeren aan de bijtelling voor monteurs die vaak een wagen in hun mik gedouwd krijgen en daar dan ook prive mee mogen rijden maar uiteraard met die bijtelling
Heb je een Fiat Dublo oid met een 2 zitsbank voor en dan een bijtelling van 25% en door de werkzaamheden en collega's die verplicht mee moeten rijden ziet de bekleding er naar een jaar niet meer uit en gaat je vrouw / vriendin er echt niet meer inzitten.
 

TCNH

Senior Member
Moet je een enorme eigen bijdrage betalen dan? Mijn O2 Combi (20%) kost mij persoonlijk maar 219 Euro netto in de maand. De werkgever moet inderdaad wel meer betalen... Ik snap de opmerkinge 'krijgen' wat dat betreft wel. Er is namelijk niemand die mijn auto prive voor het bedrag kan rijden wat ik betaal. Maar... andere discussie die niet in dit topic hoort. :)

Haha idd off-topic. Maar ik heb een mobiliteitsvergoeding. Is een bruto bedrag waaruit ik mijn mobiliteit mag betalen. De leaseprijs (in mijn geval ong. 950 euro) gaat dus van die vergoeding (=bruto salaris) af. M.a.w. het verschil tussen wel en geen lease-auto rijden is voor mij -gewoon in wat er elke maand netto aan salaris wordt gestort- 725 euro per maand. Verschil tussen privé en lease is dan niet gigantisch meer, maar lease blijft net wat voordeliger.

Edit: Begrijp me niet verkeerd; je hoort mij niet klagen hoor! Sommen genoeg gemaakt, afgelopen 2,5 jaar ook weer privé gereden, maar lease is aantrekkelijker. Met name door de zekerheid in onderhouds- en reparatiekosten. Ik heb wel bij de dealers weer leuke discussies gehad als ze beginnen over 'cadeautjes' van de baas.. ;)

En dan nu weer ontopic. De mijne is wel gebouwd, maar nog niet bij de dealer; zou er in de loop van deze week moeten zijn!
 

Canon-Eye

Forumguru
"ter beschikking gesteld te krijgen" zou wellicht correcter zijn, maar ook een stuk langer...

Inhoudelijk: als zo'n dienstauto niet voordelig voor je zou zijn, kun je die toch ook weigeren (tegen vervangend salaris) en er zelf eentje aanschaffen? Kwestie van sommen maken...

Er zijn overigens heel wat mensen die zo'n keuze niet (meer) hebben - dus ik blijf het hoe dan ook zien als een vorm van luxe.

<edit> er zitten er meer op die gedachtenlijn, zie ik.
 

Badnews

Senior Member
Voor mij geld ongeveer hetzelfde. Reiskosten waren bij mij al 350 euro p.m., deze vervallen dus ook met een lease auto.
Verder bijtelling enzo.. Dus kost redelijk wat.
Ik had voor mijn lease auto een prive passat, waarmee ik de pech had dat mijn 2e massa vliegwiel mijn versnellingsbak(4 jaar en een maand oud toen, vw deed niet aan rekening delen, auto was 1 maand te oud) ingeknald was, op vakantie in de uk, eventjes dan ter plekke 3000 pond neertellen is niet leuk.
Mijn baas vroeg me toen wat ik kwijt was voor mijn auto (zonder deze extra reparatie, over 4 jaar) en daarmee hebben gekeken wat ik voor hetzelfde geld kon rijden... Het is voor mij dus even duur. Een mooie nieuwe 2e hands passat van net geen 2 jaar oud kostte mij net zo veel als mijn lease auto die nu in bestelling staan.
Mijn vooordeel is dus dat een enorme reparatie niets extra kost, dus geen onverwachtte kosten meer.
 

MacRembrandt

Forumguru
Krijgen... daar moet ik toch altijd even om lachen. Mijn lease-octavia (20% bijtelling) kost me netto 725 euro per maand; Toegegeven, dat is inclusief alles, dus ook brandstof en onderhoud, maar ik vind krijgen dan een redelijk understatement.


Zo. Da's veel!
Als ik mijn te bestellen Octavia Combi 1.2 uitreken kom ik op €277,- netto per maand. Dus inclusief eigen bijdrage etc.

Of reken je dan ook je "gederfde inkomsten" qua loon mee. Immers, vaak is een lease-auto als secundaire arbeidsvoorwaarde reden voor een lager bruto salaris.

Moet zeggen dat als Wesley het voor elkaar krijgt om de nieuwe Octavia prive te rijden voor €600,- per maand, dat het dan redelijk lood om oud ijzer is voor mij, lease versus prive.
Echter, ik geloof niet dat hij het daar prive mee redt (wetende dat ik hiermee zijn punt versterk ;))
 

TCNH

Senior Member
Zo. Da's veel!
Als ik mijn te bestellen Octavia Combi 1.2 uitreken kom ik op €277,- netto per maand. Dus inclusief eigen bijdrage etc.

Of reken je dan ook je "gederfde inkomsten" qua loon mee. Immers, vaak is een lease-auto als secundaire arbeidsvoorwaarde reden voor een lager bruto salaris.

Moet zeggen dat als Wesley het voor elkaar krijgt om de nieuwe Octavia prive te rijden voor €600,- per maand, dat het dan redelijk lood om oud ijzer is voor mij, lease versus prive.
Echter, ik geloof niet dat hij het daar prive mee redt (wetende dat ik hiermee zijn punt versterk ;))

Zie paar posts terug. Leasebedrag komt uit brutoloon. Dat plus bijtelling dus. Dat is geen theoretisch bedrag, maar zijn echte euro's elke maand :) Als je de keuze niet krijgt en niet meer salaris krijgt als je privé rijdt gaat die vlieger niet op natuurlijk en lever je minder in (maar je kreeg waarschijnlijk al wat minder). Voor ieder dus verschillend.

Ik denk ook niet dat het lukt om -alles meegerekend- een nieuwe c-segmenter van rond de 30K te rijden voor 600 euro per maand.. Autorijden blijft een melkkoe.
 

MacRembrandt

Forumguru
'k Zag 't. Was te laat.;)

Ik heb deze berekeningen meermaals gedaan. Qua kosten komt het redelijk gelijk uit (inderdaad zo'n 750 a 800 euro p/mnd), maar dan geeft de zekerheid (qua onderhoud en vervanging) van een lease-auto toch de doorslag.

Prive heeft de voordelen van zelf kunnen kiezen (ik zit nu aan een nogal rigide lease-regeling vast) en ook switchen op het moment dat jij dat wilt.
Maar dat is een afweging die een ieder (met mobiliteitsbudget :D zelf moet maken.
 
Hij is er: mijn O3 HB - EBL 1.2TSI :-) Extra's: Leder achteraf, 18"Golus velgen, reservewiel, ruitenwisser achter en afneembare trekhaak.
 

Bijlagen

  • IMG_0024a.jpg
    IMG_0024a.jpg
    295,8 KB · Weergaven: 125
  • IMG_0025a.jpg
    IMG_0025a.jpg
    293,3 KB · Weergaven: 128
  • IMG_0026a.jpg
    IMG_0026a.jpg
    297,2 KB · Weergaven: 149
  • IMG_0027a.jpg
    IMG_0027a.jpg
    255,2 KB · Weergaven: 143
  • IMG_0028a.jpg
    IMG_0028a.jpg
    172,9 KB · Weergaven: 124
  • IMG_0030a.jpg
    IMG_0030a.jpg
    185,1 KB · Weergaven: 120
Bovenaan Onderaan