Levertijd Fabia Combi Greenline?

iliass

Nieuw lid
beste skodarijders,

ik heb weken geleden een nieuwe skoda fabia greenline combi besteld, maar niemand kan mij vertellen wanneer hij geleverd wordt. heeft er iemand enig idee hoelang het ongeveer duurt, want kan niet wachten totdat ik m eindelijk heb. daarnaast ben ik aan het kijken naar onderdelen maar zie nergens greenline bij staan, alleen fabia 1 en fabia 2, iemand die mij kan uitleggen welke ik moet hebben en of dit dan ook voor de greenline overeenkomt??

alvast dank,

nieuwe skodarijder (binnenkort):laugh:

Fabia

† In Memoriam
Welkom op dit gezellige forum. En je moet gewoon kijken onder Fabia 2. De greenline is een uitvoering van de Fabia. Wat voor onderdelen zoek je eigenlijk?

Canon-Eye

Forumguru
daarnaast ben ik aan het kijken naar onderdelen
Hangt er natuurlijk vanaf wat voor soort "onderdelen" je bedoelt.
Zolang het gaat over zaken als velgen, interieuraankleding e.d. maakt het hoegenaamd niet uit of het een Greenline betreft of niet.
Dat wordt anders als je aan de techniek wilt gaan frunniken - dan moet je wél opletten welk type (en eventueel welk uitrustingsnivo & opties) je hebt gekozen.

Terzijde: alvast welkom op dit forum. Het wordt wel op prijs gesteld als je jezelf nog even voorstelt in het "meet & greet"-gedeelte (zie hoofdtab "Forum", onder "Ledencafé").

Canon-Eye

Forumguru
Middenarmsteun heb ik af-fabriek meebesteld, maar de dealer zal die ook wel kunnen leveren.
Is de stevigste optie (want ga er maar van uit dat je er vroeg of laat een keer flink zwaar op leunt, je opdrukt of wat dan ook).
En er zit ook nog bergruimte in.

Chatslet

Forumguru
Middenarmsteun zit er standaard al in. Levertijd was bij die van mij vrij lang. Dit jaar 19 maart getekend, 8 juni pas op kunnen halen. Rij er nu dus een half jaar in rond. Naar volle tevredenheid overigens.

iliass

Nieuw lid
middenarmsteun zit er niet standaard in, dat is alleen bij de bussinesline. maar dat is wel een tijd ertussen dan voordat je de auto hebt gekregen, en dan zeggen ze tegen mij 6 tot 8 weken!!!?!!

Canon-Eye

Forumguru
maar dat is wel een tijd ertussen dan voordat je de auto hebt gekregen, en dan zeggen ze tegen mij 6 tot 8 weken!
Ach, valt nog wel mee eigenlijk.
In 2011 tekende ik begin januari en de aflevering was pas derde week mei.

Overigens had ik toen wel een prima regeling met een "tijdelijk gekochte" (gebruikte) tussen-auto waarvan de terugkoopprijs al bij voorbaat was afgesproken (aangenomen dat hij terug zou komen zonder schade te hebben opgelopen).
Puike dealer!:xyxthumbs:

Chatslet

Forumguru
middenarmsteun zit er niet standaard in, dat is alleen bij de bussinesline. maar dat is wel een tijd ertussen dan voordat je de auto hebt gekregen, en dan zeggen ze tegen mij 6 tot 8 weken!!!?!!
Dat was mij ook verteld. Maar waarom ben je niet voor de businesline gegaan? Is maar 1000 euro verschil waar je dan zo weer 400 van af praat. Dan is dat op zo een bedrag toch niets? Je krijgt daar behoorlijk wat extra voor zoals navigatie, lederen stuurwiel, lederen pook, 8 speakers, en nog flink wat dingen die best de moeite waard zijn en blijkbaar dus ook een armsteun.

Fabia

† In Memoriam
Ik denk niet dat je er 400 van af praat, op een businessline zit helemaal geen marge.

Chatslet

Forumguru
Ik heb destijds de afleverkosten er af weten te praten en vervolgens nog eens 1000 euro korting op de catalogusprijs. Trekhaak ging er vervolgens ook met korting onder en koste me maar 450 euro en kreeg er voor 60 euro opbergvakjes onder de stoelen en schotjes in de kofferbak bij. Mijn oude (sloop)auto kreeg ik maar 250 euro voor terug maar gezien de staat was die ook zeker niet meer waard maar vervolgens kreeg ik van Skoda weer 750 groenpremie terug dus daar ook weer 1000 euro in de zak.
Dit was overigens het resultaat van 4 dagen lang 2 dealers tegen elkaar uit spelen die elkaar blijkbaar het licht in de ogen niet gunden. Al met al toch een goede deal.
Maar ga er dus van uit dat je de afleverkosten er sowieso van af praat en de marge op de businesline ruim genoeg is om er 1000 euro af te praten.

Skoody Boo

Actief lid
ach jochie toch,

die 750 kreeg je toch wel, das geen onderhandelingsresultaat. Ik kreeg een korting van 550 omdat ik GEEN inruilauto had. Die dealers lullen het altijd toch zo dat je denkt dat je een voordeeltje hebt. Vergeet het maar.

Chatslet

Forumguru
Ja dat van die 750 begrijp ik, dat was destijds een actie van Skoda maar daar gaat het ook niet om. Wat ik probeer aan te geven is dat de marge blijkbaar ruim genoeg is om daar zeker 1000 euro korting in te verwerken en ook de afleverkosten er af te krijgen.

Skoody Boo

Actief lid
@Ilias:

De levertijd kan je het beste aan je dealer vragen lijkt mij. Ik gok zo dat er op dit moment niet veel extra vertraging hoeft te zijn bij wat de dealer aangeeft voor levertijd.

Bovenaan Onderaan