Levering vertraagd...

Kreeg zojuist te horen dat mijn Ocatvia later geleverd wordt.

I.p.v. Mei wordt het nu Juli.

Balen dus!!!

gr. Eric
 

corsaar

Senior Member
Het begint erop te lijken dat de hele skoda lijn vertraagd
de supurb van mijn zoon met 4 weken, hoe zal dat komen ?
Waarschijnlijk kunnen ze de vraag niet meer aan.
Wegens groot succes ????
 

Hetzer

Forumguru
lijkt me stug, modellen komen uit verschillende fabrieken, zou wel bijvoorrbeeld aan bepaalde motoren of opties, zoals panorama dak e.d kunnen leggen.
 

ebmc

Lid
Kreeg zojuist te horen dat mijn Ocatvia later geleverd wordt.

I.p.v. Mei wordt het nu Juli.

Balen dus!!!

gr. Eric

Wanneer heb je besteld dan ?
Waarschijnlijk is die van mij ook vertraagd dan. Ik heb hem begin week 16 (half april) besteld. Dealer zei toen rekening te houden met 8 weken. Dat zou uitkomen op levering in de tweede of derde week van juni
 
Volgens de dealer is de rede, de grote vraag naar dit model.

De auto is de laatste week van maart besteld, heeft geen spectaculaire opties ( sunset en mdi).

Maarja ben bang dat er niet veel meer op zit dan wachten.

Gr. Eric
 
hmm,

de mijne is begin maart besteld (ga ik vanuit) maar ik heb nog niks gehoord over levertijden. Ik ben uitgegaan van 10 weken dus ik hoop nog op volgende week. 12 weken lijkt mij max dus dat zou eind mei betekenen.
 
Die van mij is besteld op of vlak voor 24 maart (door de leasemij.). De verwachtte levering was 1e week juni. Onlangs contact met de dealer gehad die gaf als leverweek 19 of 20. Dat zou dus volgende week of de week erna moeten zijn.
Hoop niet dat het nog een aantal weken later wordt. Dat zou een tegenvaller zijn.
 

ebmc

Lid
Mijn O2 gaat via Leaseplan.
Zit er verschil in particulier kopen of leasen qua levertijd ?
Dit kan ik me haast niet voorstellen.
 
Mijne wordt geleasd, maar dat lijkt me geen verschil te maken.
De garage heeft misschien wel wat minder winst op de auto, maar dat zal de levertijd toch niet zo vertragen??

Ik weet namelijk zeker dat de auto door de garage al besteld is bij skoda, dus niet alleen door de leasemij.

Gr. Eric
 

EdK

Forumguru
volgens mij is de reden de recessie geweest.
Was het niet zo dat de productie bij Skoda voor een aantal dagen / weken stil gelegd was.
En was het ook niet zo dat men mensen onslagen had ?

Ze hadden beter van de beter lopende modellen alvast voorraad kunnen maken, had men nu meer valuta kunnen genereren !
 

Hetzer

Forumguru
Heb zelf nooit een lease auto gehad, heb echter wel een kennis die in deze sector werkzaam is geweest. Via hem weet ik dat bij bepaalde lease maatschappijen de bestelling af en toe wel erg lang laten liggen (bewust maar ook onbewust) voordat zij hem daadwerkelijk indienen bij de dealer.

En aangezien je hem als particulier zelf bestelt bij de dealer, KAN het dus bij een lease auto wel eens wat langer duren.
 
Het klopt inderdaad dat de leasemij, de bestelling wel ooit laat liggen.
Ik heb daarom ook al eerder kontakt gehad met de dealer, en hij heeft mij verteld dat de auto eind maart besteld is.

Ik vermoed dat het zeker niet aan de leasemij ligt, en dat de dealer er ook niets aan kan doen.

Het positieve is dat ik gewoon door kan met mijn huidige auto, al is het wel jammer (keek er wel naar uit)

Gr. Eric
 
Bovenaan Onderaan