Levering Octavia Combi Elegance 2.0TDI 4X4

r_d_k

Actief lid
Reeds twee weken geleden is mijn nieuwe leaseauto, de Octavia Combi Elegance 2.0TDI 4X4 geleverd. De auto stond al glimmend bij de dealer te wachten. Nadat de formaliteiten waren geregeld, het kopje koffie was gedronken zijn we naar de auto gegaan. Na de uitleg over de functionaliteiten kreeg ik de sleutels overhandigd en konden de eerste kilometers worden afgelegd. Met mijn zwager op een nat grasveld de hill hold functie uitgeprobeerd. Zonder wielspin en terugrollen rijdt de O2 eenvoudig weg. Fantastisch!

Verder ook de eerste kilometers met de caravan afgelegd. Dankzij de hulpveren een fantastische wegligging:cheer:.

Inmiddels zijn er ruim 2000 kilometers afgelegd en heb ik de volgende bevindingen:
Positief:
- Goede wegligging
- Fijne motor, soepel schakellui rijden, maar ook krachtig voor een sprint
- Goede zitpositie
- Veel ruimte

Negatief:
- Swing radio, goede antenne ontvangst, goed geluid. Na één week door de leasemaatschappij de after market JVC navigatie geplaatst,slecht radio ontvangst, steekt uit*.
- Veel vuil aan de zijkant en achterkant van de auto bij slecht weer.(waarschijnlijk door verhoging van de auto??)

Kortom ik ben zeer tevreden over de O2 (nu de navigatie nog).:yeah:Foto's volgen.

* Vanuit de leasemaatschappij is een Colombus navigatie niet toegestaan, after market is een dubbel din JVC-systeem geplaatst, waarvan het scherm verwijderbaar is. Helaas past het dubbel din systeem slecht in het dashboard, waardoor de onderste rand uitsteekt (ik zal hiervan foto's plaatsen). Tevens inmiddels gemerkt, dat het systeem niet altijd de beste route kiest. Zelf meenavigeren is aanbevolen.
 
Gefeliciteerd!! Vele mooie kilometers toegewenst.

Welke leasemaatschappij is dat ? Zou ik niet zo fijn vinden.
 
Mooie auto!! Ik zit te wachten op mij 1.8tsi 4x4 in ongeveer dezelfde uitvoering als jij. Morgen moet ik mijn huidge 307 break inleveren en krijg ik een tijdelijke andere auto. Welke het is weet ik nog niet.

Veel plezier en blijf ons informatie geven over de 4x4.
 
Dat van veel vuil aan de zij en achterkant herken ik wel.
Heb ik bij de gewone Octavia combi ook dus het ligt niet aan de verhoging zal meer aan het model liggen en hoever de banden naar buiten staan denk.
Betekent alleen wel dat je hem wat vaker moet wassen als je een schone auto wil.

Gr Andre
 

Vacaro

Senior Member
Proficiat en veel plezier met je O2 4x4. Heb zelf de 1.9TDI gehad gedurende 4j en 153000km zonder enige kosten of me in de steek te laten. En deze moest echt wel werken bij mij, 2x in de maand met paardentrailer van +/-1500kg aan de afneembare haak, zie in onderschrift voor verbruik, en opvolger. En deed wel beetje pijn als ik deze verkocht. Heb er steeds graag meegereden en was mijn beste auto tot hiertoe.
 
Oeps, ben benieuwd. De offertes liggen klaar en ik heb nog geen commentaar van ING en Leaseplan gehoord. Zou wel ff balen zijn. Neem aan dat ze het vooraf wel even melden. Maar verder mooie auto!!
 

r_d_k

Actief lid
Neem aan dat ze het vooraf wel even melden. Maar verder mooie auto!!

Ik zal het je sterker vertellen. De gehele offerte was meerdere malen doorgerekend (incl. Columbus). Je kent het wel, optie erbij, optie eraf. De definitieve offerte was gereed en toen kwam de aap uit de mouw! De Columbus was mogelijk tegen een zeer hoog eigen risico, of ik kon kiezen tussen twee after market navigatiesystemen met afneembaar front (JVC of Pioneer).

Gezien de verhalen op dit forum over de diefstalgevoeligheid van de Columbus, heb ik het risico niet genomen.
 
Ben benieuwd naar mijn offertes. Zie net dat onze wagenpark coördinator er donderdag pas weer is. De offertes liggen daar vanaf eind vorige week al dus die moeten deze week wel afgerond kunnen zijn.

Risico's zijn er zeker. Maar het is ook een mooi systeem.
 

kaggel

Lid
Dan hebben ze dit nog niet zo lang geleden aangepast vermoedelijk. Ik rij ook via Arval en heb niets gehoord bij het bestellen eind vorig jaar.

En nog een nieuwtje na twee maanden zit mijn Columbus er nog in:yeah:
 

r_d_k

Actief lid
Na ruim 3 weken rijden heb ik ruim 2500km gereden. Ik ben tevreden over de O2, alleen het navigatiesysteem blijft wennen ten opzichte van mijn vorige systemen waarover ik zeer tevreden was.

Inmiddels reactie gehad van de leasemaatschappij op de positie van het navigatiesysteem in het dashboard en de slechte antenne ontvangst. Ze hebben de monteur opnieuw langs gestuurd. Hij heeft de bedrading gecontroleerd en alles was goed aangesloten. Het verschil zit 'm o.a. in het feit dat een standaard Skoda-radio gebruik maakt van twee antennes, terwijl de JVC slechts één antenne gebruikt, die wel wordt versterkt, maar ik merk toch duidelijk ontvangst verschil tussen beide systemen.

Ten aanzien van het inbouwen van de navigatie is er momenteel geen oplossing. Ik zal ermee moeten leren leven dat het systeem aan de onderkant uitsteekt.

Gelukkig is het geluid wel goed en werkt de Ipod goed. Inmiddels gemerkt dat rondom Utrecht de aanwijzingen van de borden niet overeenkomt, dus ook daar zelf goed meenavigeren.:biggthumpdown:

Wordt vervolgd.
 
Bovenaan Onderaan