nee, aftermarket heb ik niet echt overwogen. Ten eerste heb ik een leasebak en vond de prijs sowieso al meevallen.
Verder ben ik geen audiofreak, en ben echt behoudend qua smaak, had in de Audi een Becker Traffic Pro, lekker duits vierkant degelijk design, geen "dansend" display en matchende dashboardverlichting. De Nexus smoelt ook echt mooi.
Veel Japanse producten zijn beter, vollediger en goedkoper, maar ik vind het echt niet smoelen (beetje Hyundai design, sorry!). Verder heeft de Nexus een AUX poort, waar mijn iPod (geen audio, maar wel sinds 1987 Apple freak) gewoon via een kabeltje aanhangt in de berging van de jumbobox, voor mij geen losse "bende" aan mijn dashboard hangend. Heb ook voor het eerst sinds 16 jaar geen carkit meer (ik heb nog ATF3 gehad !), ik gooi mijn telefoon op voicemail. Een luxe die ik mij eerder (commercieel) niet kon veroorloven.
Trouwens in die Benz-C en BMW3 vergelijk gelezen dat ik niet de enige ben die de rechtuitstabiliteit minder vindt?
Is ook niet echt vreemd, de A4 is gewoon toonaangevend dus daar mag je best wat laten liggen. Ik rijdt veel lange afstanden in Europa en dan merk je op hoge snelheid dat het daar wat minder is. Trouwens, mijn vergelijk is A4 Avant TDI op origineel lichtmetaal 195/65-15 tegen O2TDI Combi op Vega 205/55-16. Wellicht dat je sportonderstel de skoda iets strakker maakt, maar ik denk ook dat de combi versie iets staartlastiger is en iets meer zijwind pakt.