Favorit Lekkende remmen

duud

Lid
Hallo listers,

enige tijd geleden schreef ik met enige regelmaaat over problemen in het remsysteem bij een favourit. De storing luidde: verlies van vloeistof via de dop en geen lekkage kunnen vinden.

Wel, ik heb de oorzaak gevonden. Gister was ik met de auto bezig samen met iemand die ik ook ken van dit forum /forum/images/graemlins/2133.gif. Ik haal de rechter achterband er af en dacht bij mezelf, zal ik die trommel eens los gooien om te kijken of ales goed werkt. Dat deed het ook wel, maar je kon de wagen door de rem trekken. Mijn mond viel echter open van verbazing toen ik de trommel een keer los had. /forum/images/graemlins/shocked.gif 1 grote vieso, gore, natte plakzooi. Alles was door en door nat. Het remcylindertje deed nog wel iets, maar lekte aan alle kanten. Er dreef gewoon een smurrie in de trommel zelf. Geen wonder dat je hem door de rem heen kon trekken.

Aldus oorzaak gevonden, oplossing wordt aan gewerkt ( ga nieuwe cylinder bestellen ).

Mischien leuk om te lezen voor iemand die ooit ook aan de remmen wil beginnem, check ook ff je trommels. /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif
 

DJNeO

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: duud</font><hr />

Mischien leuk om te lezen voor iemand die ooit ook aan de remmen wil beginnem, check ook ff je trommels. /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

[/ QUOTE ]

Voor zover ik weet is het niet meer dan normaal dat wanneer je je remmen gaat nakijken en wanneer het nodig is te fiksen dat je ook de trommels meepakt... net zoals de schijfremmen voor zitten er in de trommels ook gewoon remschijven, en die kunnen net zo goed opraken! wanneer ik de remmen van een auto nakijk, zal ik daarom ook altijd de trommels loshalen, om deze schoon te blazen (al t rempoeder dat vrijkomt bij remmen blijft er hier tenslotte inliggen) en te kijken of alles nog steeds correct is, dus de schijven en de cilinder... wanneer ze dan ook weer zijn schoongeblazen zul je merken dat ie dan al beter remt... /forum/images/graemlins/471.gif
 
Bovenaan Onderaan