lekken achterklep octavia combi 1999

guzziman1

Nieuw lid
heb een lekkage bij de achterklep,lijkt mij dat het rubber niet goed afsluit?Is dit op te lossen of is dit een veel voorkomend probleem??
Wie heeft er een oplossing?
Hoor het graag.
 
"Bij de achterklep" ........
Da's aan de ene kant duidelijk, aan de andere kant enorm vaag.... Dat komt mede door de vervelende eigenschap dat water zich door de "zuigende" werking goed kan verplaatsen.
Meer info is misschien wenselijk.
aan de andere kant, een hele nieuwe, maar dan mbt achterklep van de Felicia 5de deur, lekkage langs het achterlichthuis.......
Rubber kan versleten zijn, maar het kan misschien ook bij een ahcterlicht vandaan komen.

MVG, Peter
 
OK.
Rubber zou heel goed kunnen. Als je eens voorzichtig het rubber oplicht, is het eronder nat?
Kun je ook een lekkage spoor zien of voelen? Ik weet dat het lastig kan zijn, heb net even goed in het donker de eigen kofferbak bekeken, en die is zo te zien helemaal bekleed...... Dat maakt het niet eenvoudiger.
succes met zoeken.
als je de oorzaak ongeveer hebt, weet je misschien wat er loos is.

MVG, Peter
 

guzziman1

Nieuw lid
heb de bekleding er helemaal uit gehaald,ga er morgen als het niet regent alles droogmaken en met de tuinslang water erop spuiten,en zelf in de kofferbak zitten ha ha,kijk wel waar het vandaan komt??
Kun je de klep strakker stellen?
 

Octaviarijder

Actief lid
Ik heb exact hetzelfde probleem met een Hyundai en wordt er werkelijk gek van. Moet waarschijnlijk de achterbumper demonteren omdat het water daar achter naar binnen komt. Ga ik toch maar ff uitbesteden denk ik.
 

guzziman1

Nieuw lid
denk dat het bij het achterlicht vandaan komt,vooral (zover ik kan zien)bij de bout die al helemaal gekit is,orgineel denk ik.Maar waarschijnlijk,kan het water ook van een hoger punt komen,helaas kan ik dat zo niet zien.Mischien weet iemand raad?
 
sorry voor late reactie, maar bij ons is de hele achterklep onlangs ONDER GARANTIE) overgespoten omdat er 2 enorme roestplekken zaten, direct onder de achterruit.

we hebben de wagen zo'n 2 maanden geleden gekocht, tweedehands, ex-lease. de roestplekken waren toen al duidelijk zichtbaar, wat ik wel erg vreemd vond voor een Octavia van dec. 2003, maar we konden alle (erkende) service beurten aantonen en dit viel dus onder lakschade, waar 10 jaar garantie op staat

dit dus even als reactie op de 'lekkende achterklep', want ik vermoedt dat dit bij ons ook de oorzaak was van de roestvorming
 
sorry, was m'n signature bij te voegen, zodat iedereen weet waar ik in rond rijd
grin.gif
 
Bovenaan Onderaan