Hallo mensen na lange tijd weer iets van mij op dit forum, ik heb volgens mij een giga probleem maar mogelijk dat iemand zijn of haar licht op het probleem kan laten schijnen. Ik heb een week geleden de schrik van mijn leven gehad toen ik opeens wit blauwigerook uit de uitlaat van mijn Superb zag komen 1.9 Tdi 130pk. Omdat mijn garage het heel erg druk had heb ik het naar mijn vroegere monteur gebracht, hij beweerde dat de gasklep vast zat. hij heeft e.e.a schoongemaakt en de rook was min of meer weg maar ik moest volgens hem ongeveer 35km heel hard rijden omdat er mogelijk nog zooi in het systeem kon zitten die ik moest "weg" rijden. vanwege het tijdstip kon ik niet gaan scheuren (spituur) dus heb ik het de volgende dag gedaan. Ik moest vanwege familie omstandigheden naar Veldhoven. Dus heb ik zoals gevraagd hard gereden maar er kwam nog meer rook dan anders uit de uitlaat (Blauw-wit) op een gegeven moment was ook mijn koelvloestof op een laag peil moest deze worden bij gevult. Ik heb terug naar huis kunnen rijden zonder dat er verder rook uit de uitlaat kwam alleen als ik de "kickdown" gebruikte kwam de rookgordijn weer te voorschijn. Ik heb de auto nu al twee dagen laten staan en vanmorgen heb ik het weer geprobeerd maar de rook was overweldigend en als bijkomstigheid merkte ik dat toen ik de auto in "drive" stand wilde plaatsen de motor bijna afsloeg maar daarna gewoon draaide, iets dat nog nooit was gebeurt. Mensen het is een heel verslag geworden maar dit alles om een beeld te vormen van het probleem met mijn "baby" Ik wacht jullie commentaar/reactie af.