Lekkage in kofferbak Superb 2016 Station

Jelmer1

Nieuw lid
Goededag Allemaal,

Sinds een paar maanden eigenaar van een erg mooie Skoda Superb. Nu constateerden wij vorige maand helaas een lekkage in de kofferbak.
Na onderzoek bleek de linker achterlamp ook helemaal vol te zitten met water. Deze heb ik geleegd en twee gaten in geboord zodat het water er altijd weer uit kan. Het probleem is dat er na twee weken nog steeds water verzameld in de kofferbak. Ik heb een foto toegevoegd waar het vandaan komt.
Wat zou er nog meer aan de hand kunnen zijn? De auto is relatief nieuw en alle rubbers zien er erg goed uit.
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2022-12-05 om 09.32.16.png
    Schermafbeelding 2022-12-05 om 09.32.16.png
    579,6 KB · Weergaven: 58

Rallye

Forumguru
Heb je een panoramadak? De afvoer daarvan kan lekken - geen idee of dat in de kofferbak terechtkomt. Sproeier achter gecontroleerd?
 

Cordoba

Forumguru
Grote kans dat er ergens een barstje zit in het achterlicht, waardoor deze volloopt en er water in de kofferbak komt. Waarschijnlijk heeft het achterlicht ooit ergens een tik gehad, met niet duidelijk zichtbare schade als gevolg.
 

Jelmer1

Nieuw lid
Na vier keer een garage bezoek is het probleem gevonden en opgelost. Het ging om twee lekkages. Het rubber van de kofferbak was lek. Het liep onder het rubber door en dan het carrosserie in. Ook heeft de vorige eigenaar een trekhaak geplaatst en niet de desbetreffende balk goed waterdicht terug gemonteerd.
 

hemi24

Forumguru
Dat laatste is volgens mij één groot broodje aap verhaal, aangezien. Die kokers geen open verbinding hebben met je kofferbak…
Daar waar je op de foto wijst zit volgens mij wel het doorvoerrubber van de kabel van de trekhaak…

426CFC0A-6DFC-47FA-AB4B-A0CF0117ED4E.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan