Lekkage dakrail Combi 2004, type I

jeve1970

Nieuw lid
Goedemorgen mede-forumers,

Ik weet er zijn al wat topics over geweest maar ik vermoedt dat ik een lekkage bij de dakrail heb waardoor het nat wordt aan de binnenzijde linksboven de bestuurdersstoel bij de hemel bekleding tussen voorpportier ruit en voorruit.

Ik wilde dit makkeljik oplossen door tussen de dakrail aan de buitenzijde wat kit te spuiten.

Is dit een mogelijk oplossing of heft iemand andere tips ?

Alvast bedankt.
 

JPs_OC2

Donateur
Hi jeve1970. Wellicht ten overvloede > als je 'n dakraam hebt zou ik eerste de afvoeren van de waterkast controleren. Als die verstopt zijn krijg je dit soort lekkages.
 

JPs_OC2

Donateur
Oke dan. Tsja, water (net als bloed) kruipt waar 't niet gaan kan. Wat je zelf opmerkt, het zou de aansluiting van de dakreling kunnen zijn. Die gaan bij de O1 met bouten door het dak heen en zitten dan met beugels onder de hemel weggewerkt.
upload_2018-3-8_16-14-27.png
upload_2018-3-8_16-14-59.png

Persoonlijk betwijfel ik of kitten de oplossing is. Het zou goed kunnen zijn dat het helpt, geen idee.

Wat ik uit mijn eigen ervaring met lekkages heb opgestoken is dat bekleding loshalen en vervolgens met de tuinslang regen simuleren in de meeste gevallen wel leidt tot het vinden van de oorzaak. Die overigens vaak ergens anders ligt dan je zou verwachten ;). Vervelende is wel dat er (veel) tijd in gaat zitten.
Dus is dit geval > bekleding A-zuil eraf, de zonneklep demonteren en eventuele andere bekleding, hemel voorzichtig (kijk uit voor knikken!) naar beneden buigen en checken...
 
Bovenaan Onderaan