Lederen pook(+ hoes) + handremhoes

Inge

Lid
Vandaag wat prijzen opgevraagd bij de dealer voor wat betreft de Elegance pook+hoes en de lederen handremhoes - samen 235,-- euro. Beetje heel erg veel geld vind ik.

Daar naar Van Udenhout gemaild ivm de Pookhoes Leer High Up en een bijpassen lederen handremhoes (ook van de High UP!).

Hieronder het antwoord van Van Udenhout:
Helaas kan ik je niet met 100% zekerheid zeggen of dit ook in de Citigo past !
Ik ga er gemakshalve wel van uit dat dit hetzelfde is , maar zoals je kunt begrijpen hebben we alleen de data van Vw en niet van Skoda.
Het losse knopje in het chroom staat al wel online , de handremhoes in het leer is bestellen voor € 79.00.
als u wenst kan ik deze ook aan de webshop toevoegen.


Het prijsverschil is namelijk nogal groot - kom bij hun in totaal uit op ca 130,00 euro samen. Alleen hoe kom ik erachter of het inderdaad gaat passen. Want mocht het passen dan gaan deze van de UP! in de auto komen - niet alleen voordeliger maar ik vind de pook ook mooier dan de Skoda pook. Wie kan me hierbij helpen?
 

EdK

Forumguru
Misschien nog eens een mail sturen en daar een afspraak met ze maken of je langs mag komen om vrijblijvend te komen passen.
Dit kan voor hun positief uitvallen en uiteraard voor jou.
Misschien dat ze ter plekke bij passen een heel klein dingetje hoeven te veranderen om iets wel passend te krijgen.
En voordeel voor jou is dat je zonder risico kunt passen en uiteindelijk wel of niet aanschaft
En voordeel voor leverancier is dat hij indien past dit weer als reclame op zijn site kan vermelden.

En mischien dat je door het laatste voordeel er voor jezelf een korting uit kunt slaan .....?
 

EdK

Forumguru
tsja hans alleen heb jij een fabia en hier gaat het om een citigo en superskoda heeft daar nog weinig dingen voor.
 

Inge

Lid
Tja, je hebt altijd groter....:winkie:

Goed idee van je Ed. Heb net nog een mailtje van ze gehad dat het inmiddels op de site staat maar ook dat als ik het bestel en het onverhoopt niet mag passen ik het altijd terug kan sturen. Want Den Bosch is ook weer niet even naast de deur, natuurlijk - desondanks toch even je voorstel mailen.

Zie quote uit mail:
"Ik heb hem inmiddels live staan.

Ander voorstel : Als u een order plaatst van de pookhoes en deze mocht onverhoopt niet passen
kunt u deze natuurlijk altijd via ons antwoordnummer retourneren ( kosteloos ) en dan krijgt u uiteraard het
volledig betaalde bedrag weer terug gestort."


Enigste nadeel is dat ik het zelf waarschijnlijk niet kan verwisselen (heb nu eenmaal niet zoveel kaas gegeten van techniek) en dan van de garage afhankelijk ben tenzij er iemand in de buurt van Utrecht woont die handig is en me hierbij wil helpen. :).

Hoop dat er nog wat meer mensen dit lezen en reageren - hopelijk komt er dan ook meer uitsluitsel over het wel/ niet passen.
 

Inge

Lid
Zojuist reactie gehad van Van Udenhout en hij gaat de pook als de handremgreep (chromen knop) voor me bestellen. Als het binnen is rijd ik naar Den Bosch en gaat hij het eigenhandig voor me monteren. "Fingers crossed" en hopelijk gaat dan alles passen. Hopelijk komt het begin komende week binnen en kan het er donderdag of vrijdag, a.s, op gemonteerd worden.
Of ik nu naar Den Bosch rijd of de garage is ook lood om oud ijzer, nietwaar.
 

Hetzer

Forumguru
Van de up, moet gewoon passen, ik heb ook de beschikking van een move_up en ik kan geen verschillen zien tussen de design van de versnellings pook en handrem.
 

Cordoba

Forumguru
Omdat de Citigo en Up! technisch gelijk zijn, moet het in elk geval passend te maken zijn. Wat je soms wel tegenkomt, is dat er bijvoorbeeld verschil is in lengte van de pook (omdat stoelen en carrosserie bijvoorbeeld ook net iets anders van hoogte zijn, of dat de middentunnel iets andere hoogte heeft. Wat je ook wel eens tegenkomt is dat er een andere diameter wordt gebruikt voor de stang van de pook. Als het totaal verkeerd mocht uitvallen, moet er misschien een complete pook van een Up gemonteerd worden. Dat is vaak een kwestie, van de ene er uitschroeven, andere erin, klaar.
 

Inge

Lid
Dat klinkt veel belovend. Ik weet inmiddels dat Eric van Van Udenhout al "geoefend" heeft mbt de remhandgreep - wat volgens hem vrij makkelijk ging.

Kan me niet herinneren dat er verschil in de auto's zat - toen ik ben gaan kijken welke wordt het - maar goed dat wil natuurlijk niets zeggen. Ik ga er voor nu vanuit dat er een zelfde diamter is gebruikt voor de stang van de pook - lijkt me het meeste logisch (prijstechnisch gezien dan voor seat, skoda en volkswagen) - maar ja wie ben ik...

Eind komende week zullen we het gaat ervaren - hoop dat het gewoon een kwestie is van omwisselen, want een nieuwe pook zal ook niet echt voordelig zijn vermoed ik. Ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen komende week.
 

Inge

Lid
Gisteren naar Van Udenhout in Den Bosch geweest, nadat ik met Eric (beheerder webwinkel) al een keer of wat mail contact had gehad. Vorige week vrijdag besteld en afgelopen maandag was het al binnen - sneller kan haast niet, toch? Helaas kon ik niet eerder dan gisteren om samen met Eric te kijken of de pook + handrem inderdaad zouden passen. Nu ja, Eric heeft gekeken want voor mij was alles nieuw - weet niet eens hoe het bevestigd zit (nu gelukkig wel). Nadat de pook+hoes eraf was de HighUp! variant gepast en het past perfect - alsof het ervoor gemaakt is. Daarna de handremknop verwijderd (deze ging wat lastig - zat erg strak vast) maar nadat ook deze eruit getrokken was schoof de hoes er makkelijk af en de nieuwe er even gemakkelijk weer op. Ook deze paste perfect.
Verschil in uitstraling van het interieur is met deze relatief kleine aanpassing veel mooier + luxer geworden. En dat voor een fractie van het bedrag van wat de dealer voor de pook + handrem vroeg - scheelde euro 120,--. En die kan ik nu weer mooi vrijmaken voor het leren stuur wat in de planning zit samen met de CC.
Wat dat betreft jammer dat het UP! stuur een andere vorm heeft dan die van Skoda - althans het airbag gedeelte - want anders kwam er een HIGH UP! stuur in. De airbag is helaas niet over te zetten en stuur met airbag kost een klein "fortuin"!

Zodra ik foto's heb van de verandering zal ik ze plaatsen voor als meerdere mensen hier toevallig over aan het denken zijn/ waren....
 
Bovenaan Onderaan