LED strips i.c.m. dagrijverlichting laten branden

Phoenix2149

Senior Member
De strip onderaan is led, de wimpers in de lamp worden belicht met een gloeilampje.
Strip en wimpers worden in de Elegance bus. versie dus afzonderlijk aangestuurd.
AH ok. In de mijne worden ze ook onafhankelijk aangestuurd. Is een instelling in VAGCOM die de persoon bij mij heeft aangezet als dagrijverlichting m. Wellicht kunnen de wimpers ook aan als dagrijverlichting bij de versie voor de facelift. Nakijken waard toch, mits je het wil dan.
 
Wilde daarnaast de dagrijverlichting om en om laten knipperen met het knipperlicht.
Dit staat beschreven op de site van Gerrit Speek als volgt:

Dagrijverlichting knippert om-en-om met richtingaanwijzer,
voorkant


  1. [09-Boordnet]
  2. [Security Toegang-16]
  3. Voer de toegangscode in: 31347
  4. [Aanpassen-10]
  5. [Kanaal 16] Leuchte2SL VLB10-Lichtfunktion G 2; verander 'niet actief' in 'knipperen links Hellphase'
  6. [Kanaal 18] Leuchte2SL VLB10-Dimmwert GH 2; verander '0' in '25' (20 of minder zal de dagrijverlichting uitschakelen tijdens richtingaangeven
  7. [Kanaal 19] Leuchte2SL VLB10-Dimming Direction GH 2 verander 'maximise' in 'minimize'
  8. [Kanaal 16] Leuchte3SL VRB21-Lichtfunktion G 3; verander 'niet actief' in 'knipperen rechts Hellphase'
  9. [Kanaal 18] Leuchte3SL VRB21-Dimmwert GH 3; verander '0' in '25' (20 of minder zal de dagrijverlichting uitschakelen tijdens richtingaangeven
  10. [Kanaal 19] Leuchte3SL VRB21-Dimming Direction GH 3 verander 'maximise' in 'minimize'

Helaas functioneert dit niet na bovenstaande aanpassingen.
Heeft iemand hier ervaringen mee?

Hoor het graag!
 

Phoenix2149

Senior Member
Ja dat wilde ik ook maar de persoon die de instellingen deed vond dat een te grote verandering/niet aan te raden omdat het dan “te opvallende” weiziging zou zijn voor de dealer. Beetje onzin denk ik want needlensweep en wimpers valt een dealer bij licht test ook gelijk op natuurlijk.

Iemand op het forum zei dat dit mogelijk niet opvallend genoeg zou zijn. Heb het niet kunnen testen, maar als je een Seat (Leon denk ik) met LED tegemoet komt blijft de dagrijverlichting aan samen met dimlicht bij knipperen. Valt inderdaad niet heel goed op. Alleen zijn de lampjes van knipperlicht bij Seat wel heel klein tov rest van de lichtkast.

Weet eigenlijk niet of de wimpers aan blijven bij knipperen. Misschien straks eens testen.

Edit:

Getest,wimpers blijven bij mij aan als knipperlicht aan staat.
 
Laatst bewerkt:
OK, thnx 4 testing.

Ik kan dus de gedane instellingen voor het "om en om knipperen" het beste maar weer ongedaan maken?
 
Helaas functioneert het niet na de benodigde aanpassingen bij VLB10 & VRB21.
Iemand een verklaring waarom dit niet werkt?
 

Phoenix2149

Senior Member
Helaas functioneert het niet na de benodigde aanpassingen bij VLB10 & VRB21.
Iemand een verklaring waarom dit niet werkt?
Misschien is wat je beschrijft van de “oude” versie van voor en facelift. De instelling zou namelijk dit doen, beetje hoog epilepsiegehalte.

Hier mee kun je misschien geholpen zijn? Is voor de supervisor maar misschien helpt het. https://www.briskoda.net/forums/top...on-superb-iii/?do=findComment&comment=5049985

Paar Posts eronder staat voorbeeld filmpje
 
Is idd de beschrijving van de aanpassing bij de Octavia III voor de facelift.
Als Ik het filmpje van de Superb bekijk denk dat Ik het zo laat zoals het is.
Wordt een kerstboom!

Allen bedankt voor de reacties!
 

Antera

Donateur
Helaas functioneert het niet na de benodigde aanpassingen bij VLB10 & VRB21.
Iemand een verklaring waarom dit niet werkt?

Dit komt omdat de facelift anders in elkaar zit dan de PFL en de SuperB 3. De besturing hiervan is anders waardoor dit niet meer zo kan als op de S3. Ben er ook al mee bezig geweest maar het knipperlicht signaal overruled alle andere regels
 
Bovenaan Onderaan