Led stadslicht canbus proof

Pendragon

Forumguru
Gekke is dat op de website juist staat dat deze minder storing geeft omdat hij een hogere piek spanning aan kan.
 

stijnheidi

Senior Member
wat zijn 'goede' ledlampjes voor de dagrijverlichting (maat BA15S / P21w). Ik had een setje van Leddel (zie post 135), maar daar is er een van kapot gegaan. dus dacht ik bestel ik een nieuw setje. Deze branden wel maar geven storing. Deze zijn weer omgewisseld door een zelfde set dat meer 'stroom' zou gebruiken. Deze knipperen, dus deze zijn het ook niet. Ik mag ze gelukkig retour sturen naar Leddel.
Maar, ben dus nu op zoek naar een setje dat (mogelijk) wel gaat werken. Blijkbaar zit er dus niet alleen verschil tussen de auto's, maar tevens tussen de lampjes zelf...
 

Joske

Forumguru
Blijkbaar zit er dus niet alleen verschil tussen de auto's, maar tevens tussen de lampjes zelf...
ligt er aan hoe gemotiveerd de werkkrachten waren....

20070612-burtynsky-mw13-009-910.jpg
 

Rob1.8TSI

Forumguru
Bij mijn yeti zijn de stadslichten, instapverlichting en de achteruitrij verlichting met led, zij gaan buiten het canbus om.
 

Beedeewee

Forumguru
0415F2DF-AEC3-4254-85F6-FA5CF9D92ECF.jpeg Ik zoek een weerstandskabel voor mijn Octavia ivm canbus. Ik heb een 35W 6 OHM kabel nodig voor m’n DRL verlichting. Overal zie ik 50W. Nu heb ik deze geplaatst maar nu krijg ik dus andere meldingen op m’n boordcomputer.
Wie kan mij helpen?!
 

Beedeewee

Forumguru
Oké bedankt! Maar hoe bestel ik daar dan? Mijn Pools is niet al te best...
En als ik het laat omrekenen dan komt er ongeveer 22 euro uit, klopt dat?
 

vaggie

Lid
Je kunt gewoon via de site bestellen. Eventueel de site via google vertalen. Betalen ging via PayPal dacht ik, maar weet het niet meer zeker.

Je kunt in het Engels contact met ze opnemen, reageren vrij vlot. Heb ik toen ook gedaan om te vragen wat de goedkoopste verzendwijze is.

Gr,
Vaggie
 

LdN

Forumguru
Het plaatje bij je verhaaltje is een 6 ohm 35W weerstand, als je in plaats daarvan een 6 ohm 50 W weerstand neemt
mag dat geen enkel probleem zijn.
Het op de weerstand aangegeven vermogen is het maximaal toegestane vermogen wat de weerstand kan verwerken.
Het opgewekte vermogen is een gevolg van de aangelegde spanning en de toegepaste weerstand.
Bij een boordspanning van c.a. 14V zal een 6 ohm weerstand c.a. 33W opwekken, een 50W weerstand zal dat dus
makkelijker kunnen verwerken dan een 35W weerstand omdat het minder dicht tegen het maximaal toegestane vermogen zit.
De weerstand van 6 ohm is in dit geval belangrijk niet de 50W.
Als het niet werkt met een 6 ohm 50W weerstand dan heeft dat dus een andere oorzaak.
Je zet de weerstand toch wel parallel aan de led en niet in serie?
 

Spinal

Forumguru
Ik heb ook een 6ohm 50W weerstand parallel op de bekabeling van de DRL geplaatst en dat werkt perfect. 100% storingsvrij wat die (dure)lampen van xenonlamp niet altijd zijn.
Ook bij de mistlampen heb ik een weerstand (met stekkerverbinding) geplaatst en ook dat werkt goed.

Ik vind die Poolse kabels mooi maar wel vrij prijzig (immers zijn ook dat gewoon weerstanden maar dan verpakt in een mooi jasje)
 

Beedeewee

Forumguru
Oké. Ik heb geen idee of ik serie of parallel heb geschakeld. Gewoon stekker erin en klaar (dacht ik). Kan toch maar op 1 manier?
 

Spinal

Forumguru
Als je een weerstand met stekkerverbinding hebt zoals deze:

ABBFE991-AFCE-46AD-A11C-FD46C3D3538F.jpeg

Dan kan het idd niet fout tenzij de weerstand verkeerd is voor het type lampje.

Je kunt ook losse weerstandjes kopen die je dan zelf tussen de bedrading zet, dat moet dan in parallel.

099EE947-3C9B-4ABF-B285-EB89055B14E6.jpeg
 

Mullie

Nieuw lid
Overigens is de service bij xenonlamp uitmuntend, heb tot 4x toe nieuwe kenteken leds mogen ontvangen omdat ze later in gebruik storing begonnen te geven. Nu een ander type erin en geen problemen meer!
Heb je er 1 met weerstand er tussen dan
 

Mullie

Nieuw lid
Als je een weerstand met stekkerverbinding hebt zoals deze:

Bekijk bijlage 62762

Dan kan het idd niet fout tenzij de weerstand verkeerd is voor het type lampje.

Je kunt ook losse weerstandjes kopen die je dan zelf tussen de bedrading zet, dat moet dan in parallel.

Bekijk bijlage 62764
Die dingen moeten Ze verbieden had 45 watt weerstand tussen mijn h8 van de mistlampen voor de led h8 die dingen werden ook zo knijters heet als de bedrading er op zou liggen brand dat weg dus vervangen voor electronische weerstanden
 

Mullie

Nieuw lid
@Mullie ze worden idd erom heet. Ik zal eens gaan zoeken naar die electronische weerstanden. Misschien is dat een betere oplossing
Zijn iets duurder paar euro maar en dan ben je er wel zeker van dat het veilig is en verbrand niks dus voor die paar euro meer ga ik geen risico lopen
 
Bovenaan Onderaan