LED mistlichten: enkel storing rechtsvoor

3deskoda?

Senior Member
Vandaag geprobeerd een eerste mod aan de S3 Combi te doen: leds in mistlichten voor (zelfde besteld als die van @Tuulster). Al verschillende keer gelezen hier: piece of cake. Blijkt toch iets moeilijker.

Na plaatsing van de leds een foutmelding op rechts.
Eerste test: leds omgewisseld: opnieuw melding op rechts.
Tweede test: links halogeen, rechts led: melding op rechts
Derde test: links led (die op rechts fout gaf), rechts halogeen: geen enkele melding

Bijgevolg begin ik er van uit te gaan dat de oorzaak niet de leds is maar wel de auto. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn ?

ertromp

Forumguru
Er wordt een bepaalde weerstandswaarde verwacht over de Canbus.
Die circuits kunnen iets verschillend ingesteld staan. Dat wordt dus echt omcoderen middels VCDS of VCP. Die rechter lamp de zogenaamde Nebel Schluss Leuchte moet als een LED aangemerkt worden in module 09

Berry1912

Forumguru
Mag ik ff aansluiten.
In mijn O2 FL paar maanden geleden xenon gezet in dimlicht. na een paar weken links storing en lamp uit. Schakelaar licht uit/aan en de xenon links ging weer branden. storing kwam steeds vaker voor dus een nieuwe set gemonteerd. Na een paar weken weer hetzelfde verhaal links wederom storing en lamp uit. Schakelaar uit/aan en de lamp gaat weer branden. Soring blijft in dash staan.
De 'oude'set in de Faab gezet en geen enkel probleem.
Iemand een optie?

Antera

Donateur
Je hebt after market xenon geplaatst. DE ballasten zijn dan in dit geval vermoedelijk jouw probleem waarbij de weerstand zo krap is dat de auto net buiten de marge valt. Auto eerst starten dan dimlicht aan wil het probleem nog wel eens vermijden

Berry1912

Forumguru
Thanks @Antera , maar kan dat verklaren waarom alleen links? Of is dat een zuiver gevalletje van toeval? Is er iemand hier die wel een constant werkende set after-market heeft en zo ja welke?

Antera

Donateur
er zijn erbij die het rechts hebben. Er is geen pijl op te trekken is toevallig bij jouw links. Een aftermarket is geen garantie op 100% werken is mijn ervaring helaas ondanks dat ze canbus geschikt zijn

Berry1912

Forumguru
Solved.
Stekkertje slecht contact gemaakt en weggesmolten. Gelukkig een 'ouderwets' probleem en niet iets diep in de electronica. :arghh:

3deskoda?

Senior Member
Nee, nog niet. Eerst maar even iemand zoeken met kennis vcds niet te ver af en ook wat tijd zoeken voor een bezoekje. Blijf het wel vreemd vinden dat canbus proof lampjes toch aanpassingen vereisen.

kentim

Actief lid
Ik had gisteren avond ook ineens een storing, maar was daarna ook weer weg... Hoop dat het een 1-malige gebeurtenis was... Ik was in de auto door de instellingen aan het lopen, en als ik de auto de oprit oprij staat het stuur naar links. ineens kreeg ik een melding storing mistlicht links. Wellicht te lang aangestaan ofzo waardoor hij op een gegeven moment storing aangeeft?

Antera

Donateur
Ik was in de auto door de instellingen aan het lopen, en als ik de auto de oprit oprij staat het stuur naar links.

Daar haal ik dat niet zo uit. daarnaast als je de oprit op rijd linksom staat je stuur altijd naar links :deuk:

En toch is het bochtverlichting die de storing dus geeft

tritus

Senior Member
Ik heb het inmiddels met mijn s3 met eBay leds ook een keer of 3 gehad. Misschien toch de bijgeleverde weerstanden maar eens monteren....

oco1979

Forumguru
vermoed toch leds(weerstand) niet goed.
als je beide leds hebt probeerd en halogeen geen probleem is,dan is het bij de leds te doen.
met vcds op led zetten als dat ga

Bovenaan Onderaan