LED lichtjes

___JC___

Forumguru
Ik zag gister toevallig een stukje van de grote beurt langskomen en toen hadden ze LED achterlichten op een Opel Corsa gezet. Dat lijkt me nou een leuke optie op me Octy!
Ik heb ff gezocht op internet maar ik kan zo snel ff niks vinden. Heet iemand weleens LED achterlichten langs zien komen voor een Octy?
 

VEEJAY

Forumguru
Ik vind de achterlichten zoals ze nu al zijn al apart. Led lichten kunnen mooi staan. Ik vind ze op de Audi A4 niet zo heel mooi. Maar goed ieder zijn smaak
smile.gif
 

felifab

Nieuw lid
ik heb er toch echt led achterlichten gezien.
kijk anders is op de duitse fan side bij de links,kun je diverse tuners en accesoire shops vinden.
 

DJNeO

Actief lid
moet je teleur stellen, zowel voor de O1 als de O2 zijn er geen led lichten verkrijgbaar bij Milotec (heb het net even opgezocht in de catalogus die ik van hun heb mee genomen vanuit tsjechie
laugh.gif
 

Ericpeeke

Actief lid
Je zou led-vervangingslampjes kunnen plaatsen; dus alleen de gloeilampjes vervangen door led-lampjes. Die zijn kant-en-klaar te koop met de benodigde lampvoetjes. Ik heb daar eens naar gekeken bij diverse webwinkels, maar voor de O2 schijnt het vrij lastig te zijn. In de Combi bestaat de achterverlichting uit twee stadslichtjes (T10) en een lampje dat een gecombineerd rem/achterlicht is (maar niet zoals meestal bestaand uit een lamp met twee gloeidraden (P21/4W), maar een lamp met één gloeidraadje (P21W), dat harder gaat branden als je remt). Een en ander schijn vrij lastig te zijn. De stadslichtjes is waarschijnlijk geen probleem, maar de gecombineerde achter/remlichten, en ook de knipperlichten kunnen problemen opleveren. Je kunt een melding krijgen dat het lampje kapot is, en de knipperlichten gaan te snel knipperen. Op te lossen met een weeerstandje? Het gecombineerde achter/remlicht werkt wellicht helemaal niet.
Bij de winkel waar ik geinformeerd had, kwamen ze er ook niet uit. De CAN-bus zou ook nog eens raar kunnen reageren op de lampjes (blabla over 'Duty Cycle').
Ik heb maar besloten om voorlopig maar niet te gaan experimenteren, ben geen deskundige met auto-elektronica). Als jij je wel wilt werpen op deze oplossing en 'm werkend kunt krijgen, hoor ik dat natuurlijk graag
wink.gif
.
 

___JC___

Forumguru
Poeh, als ik dit zo lees dan ben ik in eens tevreden met me huidige lampen.
grin.gif


Het zal lastig zijn lijkt me (ivm Canbus) anders had deze optie allang op de markt gebracht zou je zeggen.
 

joergarms

Senior Member
Ik ben ook nog steeds op zoek naar mooie dagrijlichten.
Deze van de Octavia zien er wel goed uit, maar zijn in mijn Fabia minder goed en mooi te plaatsen.
Wie weet is er nog wel het één en ander voor te krijgen.
 
Bovenaan Onderaan