LED lampjes 0,5 watt T10

Zwapp

Forumguru
Als ik de fitting zo bekijk lijkt het bedoeld voor stadslicht...
Ik heb hier ook led in zitten maar weet alleen de fittingnaam en wattage zo niet.

Je zou even op xenonlamp.nl kunnen kijken want daar hebben ze een fitting zoekmachine en kun je door je type auto te selecteren kijken welke fitting er word gebruikt.
Ook moet je er rekening mee houden of deze leds canbus geschikt zijn anders krijg je een foutmelding.

Succes

turboturbo

Forumguru
Zijn idd gewoon W5W steekfitting lampjes o.a. te gebruiken voor stadsverlichting. Als ze het niet doen, even omdraaien en opnieuw in de fitting steken (+ en - gevoelig)

Jee13

Forumguru
In binnenverlichting (leeslampjes) passen ook t10 leds

Indien ze geen canbusweerstand hebben krijg je wel melding op dashboard van kapotte lamp als je als stadslicht gebruikt

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
T10 is hetzelfde als 5W5 qua fitting. Zoals gezegd past het in de stadslampjes, leeslampjes in de interieurverlichting, en ik geloof ook in kofferbakverlichting, dashboardkastje en lampje in de portieren zelf. (die laatste mogelijkheden moet je even checken voor de zekerheid).

0,5 Watt lijkt me inderdaad erg mager, om een 5 W gloeilampje te vervangen. 1 Watt vind ik voor veel toepassingen al te weinig, maar in dashboardkastje, of achter het rode glaasje in de portieren waarschijnlijk genoeg.

Als je meer lichtopbrengst wil moet je wat duurdere LED's pakken, zoals bijvoorbeeld SMD-LED's. Die verbruiken dan typisch 2 Watt per lampje, en geven veel meer licht dan de originele 5 Watt lampjes.

Jee13

Forumguru
Posting iets aangepast, binnenverlichting is idd geen canbus gecontroleerd systeem

0,5 W kan genoeg zijn, maar dan moet het wel een hoogvermogenLED zijn
Gewoon proberen en kijken naar de lichtopbrengst dus

Bovenaan Onderaan