Led lampen

Bael

Forumguru
Denk dat ik voor de standlichten en kenteken eens bij de dealer ga kijken, vind het eig wel erg een kameraad heeft onlangs een standaard rapid gekocht en daar zit dat dan wel led in :cry: dus misschien met die geen problemen bij een Octavia, of is dat al geprobeerd?
 

ZaRoK

Senior Member
Ik steel dit topic ff omdat het ook over lampen gaat, ipv weer een nieuw topic te maken.

Ik zit met het volgende:
Als ik tijdens het rijden het dashboardkastje open doe begint de auto te piepen en zie ik flitsen van de melding dat de kofferbak open staat. Ik zie dan het plaatje waarop de portieren rood worden als die open gaan.

Als ik het normale lampje uit het dashboardkastje haal gebeurt er niks geks meer.

Als ik de led kofferbakverlichting los haal en het dashboardkastje lampje laat zitten heb ik ook geen melding.

Het lijkt of de kofferbakverlichting dan ook gecodeerd moet worden? Maar wat het dashboardkastje met de kofferbakklep te maken heeft weet ik ook niet..

Weet iemand hoe dit komt of hoe ik er vanaf kom?

PS: ik heb een automatische kofferbakklep.
 

ZaRoK

Senior Member
Update: Als ik de orginele kofferbakverlichting plaats dan is alles goed! Met de led kofferbakverlichting gaat het dus fout.

Als er een interieur lampje aan gaat(niet alleen dashboardkastje dus) bijvoorbeeld door een deur te openen, dan denkt de auto dus dat de kofferbak ook open gaat.
 

EdK

Forumguru
Wat voor led's heb je gemonteerd ?
Complete LED units zoals bij superskoda.com word aangeboden ?
Of heb je losse lampjes ( buislampleds ) gemonteerd ?
 

GJ M

Forumguru
@ZaRoK ik heb ook een automatische kofferklep. Ik heb er t5 ledjes (met Canbus) in gestoken, en heb verder geen foutmelding of iets dergelijks...
 

ZaRoK

Senior Member
Heeft iemand misschien nog ideeën over bovenstaand probleem?
Als mijn vrouw het dashboardkastje opent of een leeslampje aan doet gaat zelfs de spiegelverlichting buiten aan en uit op het "plonkt plonkt plonk" geluid van de kofferbakklep op maxidot.

Ik vraag me ten zeerste hoe LED kofferbakverlichting, via andere binnenverlichting, de auto kan laten denken dat de kofferbak open gaat :S
 
Hahahaaaa ik heb hetzelfde probleem...

Dashboardkastje open ploing ploing binnen verlichting gaat aan en melding op display dat de kofferbak open is....

Wellicht moeten we hier ff over bomen.. ik heb mijn auto pas 3 dagen... was tijdens proefrit niet opgevallen.. en neee geen garantie... ()
 

ZaRoK

Senior Member
@harmeboer Wat leuk dat ik niet de enige ben hahaha. Zit er bij jou ook ergens led verlichting?
 
Ik heb de auto pas 4 dagen... ik ga er vanuit dat alles mogelijk is... ik ga z.s.m proberen de lampen na te lopen... en wat ik vind zal ik laten weten...
 
Bovenaan Onderaan