Superb 3 Led interieur pakket

hallo allen,

Er staat al veel geschreven op het forum over led verlichting etc.
Hetgeen wat ik eigenlijk wil weten kan ik niet vinden of is nog niet geschreven.
Ik heb besteld een superb style business met als een van de opties een led interieur pakket. Mijn vraag aan jullie of iemand ervaring heeft met dat pakket. Dat verhaal van de ledstrip is bekend bij mij en ik ga er vanuit dat de plafonierres ook voorzien zijn van led, maar dit weet ik niet zeker.
Hoe zit het met de voetenruimte. Het pakket zou moeten dienen als sfeerverlichting maar als er led in de voetenruimte zit welke brand tijdens het rijden is dat dan nog wel sfeerverlichting.
Dus mijn concrete vraag: wat houdt het led interieurpakket nu precies in?

Gr leon
 

Giant

Forumguru
@Ome leon, goede vraag... De voetenruimte verlichting heeft zo ongeveer de kleur led verlichting als in de vries vitrines bij de Lidl. Ik weet niet wat jouw idee van sfeer is, maar een koud licht tl-buis geeft romantischer licht. De plafond spots voor en achter (hatchback Style BL met open dak in mijn geval) dito, had dat nu echt niet een paar graden Kelvin warmer gekund? De led strips zijn wel fraai! Standaard in (Skoda-) groen, blauw en lelijk warm white in te stellen, door mannen als @Antera met VCDS overigens in alle kleuren van de regenboog te tweaken. De sfeer verlichting kan je in 3 aparte zones apart instellen: voetenruimte, voorkant en portieren. De intensiteit is per zone in te stellen.

Een geluk: je kunt de voetenruimte minimaal laten branden, dan gaat het nog redelijk. Als dat nog teveel aan een mortuarium doet denken kan je hem daar ook helemaal uit zetten. Ik zoek nog naar vervangende ledjes die een warmere kleur licht geven, voor de voetenruimte en de 4 plafond spotjes. Als iemand een tip heeft: graag.
 

Tuulster

Forumguru
@B@s0302 :deuk::deuk:

Zeker!

Alle interieurverlichting is Led! Dus je hebt de Led strips waar je het al over had @Ome leon maar ook de leeslampjes voor en achter zijn in wit led. Daarnaast de footwell verlichting voor en achter in Led.

Alles is seperaat dimbaar via de Columbus.

Grappig vind ik verder dat in de middenarmsteun er ook een led zit. Ik rij met de armsteun een stuk omhoog dus deze geeft een mooi licht over de middenarmsteun! :D
Het enige lampje dat ik in het intereur nog moest/kon aanpassen naar Led was in het dashboardkastje......:jaja:

Mooie optie dus voor niet al te veel centen. Vooral de strips geven het intereur extra cachet:thumbsup:
2 januari laat ik alleen bij @Antera de kleuren nog wat aanpassen.
 
Laatst bewerkt:

Tuulster

Forumguru
@Giant Oneens, sorry! :pardon:

Ik vind deze kleur led juist erg stoer, staan bij mij op 70%, wat in combinatie met mijn Alu sportpendalen een erg mooie sfeer geeft in het interieur.

Led strips staan bij mij op 100% Skoda Groen. past perfect bij het groen in de details van de Columbus.:D

Maar @Ome leon , Zoveel mensen zoveel wensen en smaken gelukkig!!!!:thumbsup:
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties,

Ik zal even aanzien of ik het als storend ga ervaren of juist andersom.
Mocht het zo zijn dat het aangepast moet worden dan zijn er uiteindelijk een klein aantal opties.
Of de lamp vervangen voor een warmere kleur, of het transparante kapje licht airbrushen met een transparante oker laag

Beide opties zijn zo gebeurd dus we ik ga het eens bekijken

Gr leon
 

Dewinteb

Actief lid
Voor de footwell leds zou je ook terug in de tijd kunnen gaan naar de gloeilampversie, een setje van 4 complete lamphouders kost online rond de 20€, mocht de lichtkleur je niet bevallen.
 
werkt prima dat led pakket. Ik begrijp alleen niet waarom je niet zelf alle kleuren van de regenboog kunt instellen met een soort digitaal draaiknopje ofzo. Net zoals met die ledstrips van de action :deuk:
 

turboturbo

Forumguru
of het transparante kapje licht airbrushen met een transparante oker laag
Ik had laatst ook iemand aan de deur met volledig led verlichting in het interieur. Het was een Seat Ibiza en ik denk dat die jongen het zelf had geplaatst, aangezien hij z'n auto nogal had 'getuned'...
Het geheel kwam mij zeer kil over en het deed mij het meeste denken aan 's avonds laat in de trein zitten onder fel blauwe tl verlichting. Dat is echt slecht voor de sfeer en aanmaak van melatonine (waar je slaperig van wordt)

Ik heb zelf bij een led nacht lampje van Action die ook erg blauw was, een stukje oker geel doorschijnend plastic onder het glaasje gestopt. Resultaat was niet helemaal naar tevredenheid: blauw + geel = groen dus we hebben nu zo'n groen achtig coffeeshop verlichting op de overloop :)
 
Toch nog even een vraag naar aanleiding van bovenstaand. Ik sta op het punt een Superb Combi te bestellen, en wil het LED-pakket aanvinken.
In de huidige brochure staat dit......:

led-pakket.JPG

Hier lijken toch echt tien kleuren geselecteerd te kunnen worden, is dit een wijziging vanuit Skoda (of klopt bovenstaande informatie niet?)

Wie kan uit ervaring van een recent geleverde Superb bevestigen wat het nu inhoudt
 

Kurtcl

Nieuw lid
Ik heb het led pakket in mijn s3 my2017. Je hebt idd 10 verschillende kleuren die je naar wens kan instellen. Plafondlichtjes zijn ook led alsook de voetverlichting, en de buitenverlichting onder de spiegels bij openen en sluiten van de deuren
 

dirkr

Senior Member
Blijf er enorm veel spijt van hebben dat ik het niet onmiddelijk bijbesteld heb..
De strips bevielen met niet maar de andere lampjes wel natuurlijk.

DIY dan maar :)
 

MrEdge_

Forumguru
Da's wel beter geregeld in MY17, dat je 10 kleuren kunt selecteren. Weet er iemand of die software ook op een MY16 over te zetten is? De Columbus zelf is hetzelfde, zou een simpele update kunnen zijn?

@Ome leon: De witte interieurleds zijn niet storend, het heeft juist een high tech uitstraling als je het mij vraagt. Dat de voetenruimte met die kleur verlicht wordt is zeer zeker niet storend, want in tegenstelling tot een diepvries van de Lidl is de voetenruimte mooi bekleed met een donkere stof, waardoor het juist goed tot zijn recht komt.
 
Zouden die ledstrips ook achteraf te krijgen zijn (en dan aanmelden met VCDS?). Montage kan nooit heel ingewikkeld zijn. Zitten er volgens mij gewoon in geklikt.

De oplettende lezer ziet het al. Ik heb ook
Een beetje spijt... :thinking:
 
Da's wel beter geregeld in MY17, dat je 10 kleuren kunt selecteren. Weet er iemand of die software ook op een MY16 over te zetten is? De Columbus zelf is hetzelfde, zou een simpele update kunnen zijn?

@Ome leon: De witte interieurleds zijn niet storend, het heeft juist een high tech uitstraling als je het mij vraagt. Dat de voetenruimte met die kleur verlicht wordt is zeer zeker niet storend, want in tegenstelling tot een diepvries van de Lidl is de voetenruimte mooi bekleed met een donkere stof, waardoor het juist goed tot zijn recht komt.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Je zou inderdaad zeggen via een software update, tenzij er een nieuw type Columbus in zit.
 

gdisselkoen

Forumguru
De Led's voorin en achterin zijn leeslampjes en geen sfeerverlichting. Om er bij te kunnen lezen heb je dus ook iets feller licht nodig. Of je het mooi vindt is een tweede.
 
Bovenaan Onderaan