royb95
Forumguru
bij deze, wel wat slechte fotos. maar kan ze niet precies mooi fotograferen. zou een keer ergens in het donker moeten fotos maken. kan je het zichtbeeld goed zien.
Behalve als je dan weer extra weerstanden moet gaan inbouwen om het - van oorsprong niet ervoor ontworpen - systeem te foppen.Met LEDs is dat ook zo, redelijk effeciënte omzetting naar licht
Da's nogal logisch. Maar als je per saldo geen energie bespaart, wat heb je dan aan die efficiëntere omzetting als je die "minder warmte" vervolgens toch weer in die weerstanden stopt?Dat doet niets af aan het feit dat LEDs de energie efficiënter omzetten dan licht, en minder warmte.
Dat je geen energie bespaart omdat je extra weerstanden nodig hebt, maar ligt aan het systeem waar je het inbouwt,
niet aan de LEDs.
Mooi dat ze die H7-set zó hebben uitgekiend dat deze precies evenveel stroom vraagt als de oude verlichting, zodat de canbus het niet merkt. Dat bedoelde ik dus met "foppen" van het systeem (van de auto).ik heb geen enkel weerstandje hoeven te gebruiken.
Ik denk nog steeds dat er ergens in die 100.000 VAG-instellingen een getalletje staat dat canbus-lichtcontrole
vertelt met welke stroom hij moet gaan zeuren.
Alleen weet niemand welke setting dat is.
Uitzondering hierop is bijv het ontwerp van de achteruitrij verlichting van de Fabia mk II, toch?er zijn nu eenmaal toch bepaalde dingen die je eigenlijk niet beter moet willen weten dan de ontwerpers.
Dát is zeker niet bedoeld met "bepaalde dingen", dat klopt. Sommige ontwerpfouten kun je verbeteren, andere helaas niet...Uitzondering hierop is bijv het ontwerp van de achteruitrij verlichting van de Fabia mk II, toch?![]()