Led dagrijverlichting

Kunstje

Nieuw lid
Beste Leden,

Van de week toch maar aan de slag gegaan met het maken van de dagrijverlichting .
Vaak gezien en vaak ook slechte gezien dus ik wou het wel netjes en mooi maken .
Eerst maar even de regelgeving gelezen , je moet je wel aan de wetgeving houden voor je het weet kom je met Koos op de buis !!! :tongue:
Dus een regel apparaat gekocht die de boel netjes schakelt .

Zie hier het resultaat :
 

Bijlagen

  • IMG_0714.jpg
    IMG_0714.jpg
    117,4 KB · Weergaven: 177
  • IMG_0715.jpg
    IMG_0715.jpg
    127,8 KB · Weergaven: 170
  • IMG_0719.jpg
    IMG_0719.jpg
    167,2 KB · Weergaven: 170
  • IMG_0726.jpg
    IMG_0726.jpg
    84,3 KB · Weergaven: 170
Sow hey, daar komt me toch een bak licht uit die LED'jes zeg :shocked:
Strak afgewerkt ook!

Looking good :xyxthumbs:
 

deusjevo

Forumguru
Eerst maar even de regelgeving gelezen , je moet je wel aan de wetgeving houden voor je het weet kom je met Koos op de buis !!! :tongue:
Dus een regel apparaat gekocht die de boel netjes schakelt .

Zie hier het resultaat :

Kweenie maar volgens mij brandt je dagrijverlichting samen met de dimverlichting en dat mag niet
 

floyd2

Forumguru
Kweenie maar volgens mij brandt je dagrijverlichting samen met de dimverlichting en dat mag niet

Volgens mij is het met de stadsverlichting en wordt het een beetje vertekend door het fototoestel.
Maar dan nog klopt er iets niet want het hoort gewoon te branden terwijl alle verlichting uit staat en het contact/motor aan.
 

Kunstje

Nieuw lid
Klopt floyd2 het is de stadsverlichting die aan staat. De foto is gemaakt met mijn telefoon en dat geeft een vertekend beeld .
Op het moment dat is de auto start gaan de led's aan en bij het inschakelen van dimlicht gaan ze uit .
zo heb ik de regelgeving geïnterpreteerd , dus niet in combi met dimlicht.
Pop foto nr3 branden ze ook maar dat is ook moeilijk te zien . Al met al is het voor mij een geslaagd project en het is leuk om te zien dat een hoop mensen het lezen .

Groet Mark,
 

floyd2

Forumguru
Dan heb je de regelgeving verkeerd geinterpreteerd want dagrijlampen op volle sterkte mogen alleen branden zonder wat voor verlichting dan ook.
Alleen met seinen met groot licht mogen ze blijven branden.
Dus als je 125?euro wilt besparen zou ik een draadje omsteken van je regelbox.
Het is overigens mooi gemonteerd en ik begin het bijna jammer te vinden dat ik mistlampen heb.
 
Waarom zie ik dan zoveel auto's rijden (vrnl Audi's) met én dagrijlicht én dimlicht brandend? Kan iemand mij dat verklaren?
 

floyd2

Forumguru
Het dagrijlicht is dan gedimd.
Let maar eens op,zodra er iets van verlichting aan gaat,dan past de DRL zich aan.
Kunstje heeft dit ook en is op de 3e foto te zien.(niet heel goed maar 's avonds komt dat beter uit de verf)
 

Tonno

Actief lid
Netjes !
Wij hadden hetzelfde idee, allen jij hebt het er al in zitten.
Ik was nog steeds op zoek naar een stel knappe strips die er in passen.
Mag ik weten waar je ze vandaan hebt ?
 

Kunstje

Nieuw lid
Tonno,

De ledstrips koop je op internet voor een klein bedrag . Ik had een strip dit geheel waterdicht is de led's zitten ingegoten in een soort rubber. Daarna een zwarte strip gemaakt waar de strip perfect inpast en die in de roosters geplaatst. Een regelapparaatje koop je bij Halfords voor €18.- maar lees even de discussie op de eerste pagina voor het juiste aansluiten. Zelf heb ik het ook niet helemaal correct gedaan.
Suc6.

Stuur mij even een pm en ik kan je alle details geven .

groet Mark
 

Canon-Eye

Forumguru
dagrijlampen op volle sterkte mogen alleen branden zonder wat voor verlichting dan ook
Essentiële toevoeging: aan de voorkant.

Achterverlichting mag namelijk wel.
Alleen jammer dat dit dan weer niet kan zonder de parkeerlichten ("stadslichten") aan de voorkant ook mee in te schakelen.
Maar dat zal niet echt hinderen of gevaarlijke situaties veroorzaken, dus ik neem dat 'risico' voor lief. Want ik wil persé m'n achterlichten altijd mee aan hebben, zodat ik niet voor een stukje bosweg of bij een donkere wolk of zo hoef over te schakelen naar dimlicht.
 

Spice

Nieuw lid
Ziet er zeker netjes en strak uit maar wat mij betreft als ik het zo bekijk veels te weinig lichtopbrengst als DRL.
In het donker lijkt het heel wat licht maar overdag (en zeker met een beetje zonlicht) zie je er volgens mij niet heel veel van, maar kan het natuurlijk mis hebben.

Heb zelf ook al behoorlijk wat LED DRL erin gehad en stuk voor stuk weer eruit gehaald omdat ze simpelweg niet deden waar DRL voor bestemd zijn.
 

Kunstje

Nieuw lid
Hoi Spice,

Klopt wat betreft de licht opbrengst.
Is erg moeilijk te vinden !!
Maar het was een leuk project wat ik graag wou delen.

Gr Mark
 
Bovenaan Onderaan