LED dagrijverlichting

biking

Nieuw lid
Vandaag kwam ik bij een autoonderdelenshop led lampjes met een P21 fitting tegen. Het setje maar eens mee genomen omdat led in mijn ogen toch iets gaver uit ziet. Helaas branden ze niet en krijg ik een storingsmelding op het dashboard. De originele lampen terug gezet en alles werkt weer. Het probleem zal zijn dat ledjes te weinig vermogen trekken en de canbus daarom denkt dat de lampen stuk zijn. Is er een mogelijkheid om dit te overrulen (behalve dan door weerstandjes er tussen te zetten). Ik denk zelf aan een software instelling of zo....

Voor de volledigheid, ik heb een 1.2 tdi greenline.
 

GJS

Senior Member
Ook al trekken ze te weinig vermogen dan moeten ze nog steeds branden, maar er is al een tijd geleden een draadje over geweest en bij die GL waren de + en - omgedraaid, dus waarschijnlijk is dit bij alle GL's zo.
Dit zou je met een multimeter makkelijk kunnen controleren.
Diegene heeft het toen opgelost door de draadjes door te knippen en weer op de juiste manier vast te solderen.
Om geen foutmelding te krijgen moet je trouwens wel lampen met ballastweerstanden hebben of die er zoals je zelf al zegt apart bij te zetten.
 

cvegreen

Forumguru
LED is stroom richtings gevoelig , dus +en - moeten juist zitten ,anders branden ze inderdaad niet .
 

piair1982

Forumguru
Ik heb ze in de stekker omgedraaid. Niets doorknippen of solderen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 
Bovenaan Onderaan