LCD display valt weg

Tiguan

Nieuw lid
Hallo allen,

Misschien is dit onderwerp al besproken, maar ik kon het niet zo snel terug vinden, vandaar.


Het gaat om een nieuwe Fabia, de meest simpele basis uitvoering, de 1.2, 51Kw, 3-pitter. De auto is nu 3 maanden oud.

Het probleem is de display, deze valt half weg, de cijfertjes zijn dus niet meer te lezen.

Dit probleem herken ik uit de VW Fox, daar is toen een nieuwe display ingezet. Is dit ook een Fabia kwaaltje?

Natuurlijk heb ik garantie en ga ik terug naar de dealer.
Was alleen nieuwsgierig of dit een bekend probleem was.

Frank
 

Neptukker

Forumguru
Zou het ook de kou kunnen zijn die zorgen dat de vloeistoffen/kristallen in dat schermpje niet meer van hun plek gaan? Los daarvan moet een auto daar tegen kunnen en lijkt het me een taak voor de dealer.
 

bluskabouter

Forumguru
heb ik ook gehad.{wat niet zullen velen denken!!}.
is een nieuw regelunit geplaatst, probleem tot nu toe opgelost.
 

Hetzer

Forumguru
Ja ik zou gewoon naar de dealer gaan, het display hoort gewoon niet uit te vallen.
Het probleem is mij overigens niet bekend.
 

Monteurtje

Forumguru
Heb je een nieuwe Fabia FL of een voor de facelift. Als het een instrumentenpaneel is zonder Maxi dot, een Low Line. En de auto is nog van voor de facelift. Dan instrumentenpaneel vervangen. Is het een Facelift. Dan zou daar al een vernieuwd type in moeten zitten die dit probleem niet meer zou hebben.
Dus naar de dealer en uit laten zoeken/instrumentenpaneel vervangen.
 

cvegreen

Forumguru
@ Tiguan
Oei het display die de geest heeft en dit na 3 maand nog maar .
[MODERATORBREAK]Zou je je ook nog willen voorstellen ook ? [/MODERATORBREAK]
 

chelmi

Nieuw lid
Goedemiddag..

Ik ken dit probleem erg goed..
ik ben vanaf 2010 al met dit probleem bezig.. radio eruit carkit eruit maar bleef wegvallen..
vreemde is dat als je de motor uit zet en contact eraf en weer aan dat het disply het weer doet.. (waarschijnlijk reset hij zich..)
09-06-2010 is er een nieuw daschboard in gezet van het nieuwe type..
moet er even bij zeggen. dat het elke keer gebeurt alsik eerst problemen met mijn radio had.. ( radio doet het niet of gaat uit )..
daarna valt in een keer onder rijden display uit...
nou dacht dat het probleem weg was nadat ze het nieuwe dashboard geplaatst hadden (model van 2010) (mijn auto is van 2008)
maar na weer problemen met mijn radio gehad te hebben winter (december 2010 ) valt weer display uit (dus ook van het nieuwe model)
ik zelf denk dat het in de radio of aansturing zit.
gisteren weer ( 9e keer ) bij garage geweest..
carkit eruit en radio eruit.. zit nu een 1 dins radio tijdelijk in om te kijken of het display uit valt...

mijn vraag is aan een ieder die dit probleem heeft is wat voor een radio zit erin... is dit een orginele van Skoda of eigen...
ik heb een Grundig erin .. geen skoda..

ik denk dat het in de aansturing van de radio zit van de auto.. de radio's van skoda worden aangestuurd als je harder gaat rijden gaat de radio harder..
denk dat het hier in zit als de aansturing dit signaal niet terug krijgt van de radio deze op hol slaat...

....gr Michel
 

Monteurtje

Forumguru
Wat voor een instrumentenpaneel heb je. Maxi dot of de gewone. En valt alles uit of alleen het gedeelte waar de radiozender staat (bij maxi dot).
 
Bovenaan Onderaan