Lange levertijd Oct.Combi 1.2tsi dsg7 amb.bus.

Joop Peeters

Nieuw lid
Twee weken geleden besteld door leasemij. mijn nieuwe Octavia Combi, 1.2 TSI met DSG7 ambition Businessline in Cappuccino beige. Levering laatste week februari 2011. Pfff... nog even doorcarren met "oude" Focus dan maar.

Darkside

Forumguru
De levertijden worden doorgaans door LM ruim genomen. De mijne is in aug. besteld en zou ook pas half januari uitgeleverd worden.
Maar ik kan, nog hoogst waarschijnlijk, in november al rijden. De auto zou nu bij de dealer moeten staan en heeft gewoon 12 weken levertijd gehad.

wizw

Lid
Jammer voor je om het te moeten melden maar het is gewoon zo: leasemaatschappijen bestellen niet in de laatste maanden van het jaar puur vanwege het feit dat ze geen kentekens willen uit november en december. Bij ons op de zaak zijn er diverse mensen die puur om die reden tot in het voorjaar met tijdelijke auto's rijden. Bij ons is alles leaseplan overigens...

Joop, één troost je bent niet de enige. Onlangs is de bestelling voor mijn nieuwe leaseauto door de dealer geplaatst en is er aan de leasemij een verwachte leverdatum ergens eind Februari. :mad:
Een bel richting de dealer gedaan en die zegt dat de auto in de eerste week geproduceerd wordt en dan hopelijk in week 3 bij hem is, zodat hij week 4 rijklaar is. Laten we het maar hopen !!

pocketware

Nieuw lid
Voorraad

Hoi,

Heb je al in de voorraad van Skoda gekeken?
Zelf had ik hetzelfde probleem; volgens de LM pas volgend jaar jan. te leveren. Toen zelf op de voorraadsite gekeken en een bijna gelijke auto uitgekozen (alleen nu met 17" velgen). Deze kan ik nu a.s. dinsdag ophalen :baby012: i.p.v. volgend jaar.

sloois

Nieuw lid
Vandaag bij de dealer langsgeweest en die zeggen dat de levertijd nog steeds rond de 12 weken is. Hoop dat dat ook zo blijft, afgelopen week de leasemaatschappij opdracht gegeven om de Elegance Businessline 1.2 DSG te bestellen.

FlyAirJ

Nieuw lid
Eergisteren mijn nieuwe Octavia 1.2 TSI DSG op mogen halen, welke besteld is in juli. Levertijd werd eerst geschat op 4 maanden (en dus januari door de leasemaatschappij ivm kentekendatum). Ik heb dus het geluk gehad ruim twee maanden eerder dan verwacht geleverd te krijgen! :super:

Door een fout van de dealer echter is de verkeerde interieurkleur geleverd. Om dit op te lossen was één van de opties die mij voorgesteld is het bestellen van een nieuwe auto (simpelweg het interieur aanpassen is te ingrijpend en dus nogal kostbaar). De levering van de nieuwe auto zou dan echter pas maart gaan worden, 5 maanden dus!

Ik heb overigens gekozen voor de andere optie die mij door de dealer werd aangeboden. Binnenkort worden alle stoffen delen in het interieur vervangen door full leather. Wat mij betreft prima opgelost door deze dealer dus!

(Overigens bijzonder tevreden met de nieuwe aanwinst, met name de DSG is helemaal super!)

FlyAirJ

Nieuw lid
Wel bij Pon toch !

Ik heb eigenlijk geen idee! Bij de leerinbouwer waar deze dealer het altijd doet... Zal, gezien de locatie, ergens in het oosten van het land zijn, denk ik! Ik heb voorbeelden gezien in andere auto's, en dat zag er wel goed uit. Double stitch en zo...

.....
Een bel richting de dealer gedaan en die zegt dat de auto in de eerste week geproduceerd wordt en dan hopelijk in week 3 bij hem is, zodat hij week 4 rijklaar is.

Had maar om een update gevraagd over de afleverdatum. Helaas teleurstellend nieuws. Door de grote vraag naar DSG's en PDC's is er vertraging opgelopen.
Verwachting is nu dat de Octavia (EBL) in week 7 van de band zal rollen.
:mad:

Joop Peeters

Nieuw lid
Eindelijk bericht gekregen van Arval dat de auto 24 januari geleverd gaat worden i.p.v 24 februari. Paar nachtjes slapen nog en dan hopelijk GENIETEN. :)

Wasmachineman

Forumguru
Zo zie je maar Joop, er wordt flink wat geschoven met productie...heel veel leden hier hebben te maken met vertraging en jij dus met het tegenovergestelde.

FlyAirJ

Nieuw lid
Ik heb eigenlijk geen idee! Bij de leerinbouwer waar deze dealer het altijd doet... Zal, gezien de locatie, ergens in het oosten van het land zijn, denk ik! Ik heb voorbeelden gezien in andere auto's, en dat zag er wel goed uit. Double stitch en zo...

Ik ben er inmiddels achter waar het leer is ingebouwd, bij DK-Schweizer in Rijen. Ziet er prima uit!

TL@

Forumguru
Foto's :-)

Mijn leer gaat ingebouwd worden door DK-Schweizer (uit Aartselaar, Belgie dan wel) en bentoch benieuwd naar jouw resultaat.

Bovenaan Onderaan