Lang wachten op Fabia Combi RS

SkodaRoomster

Nieuw lid
Deze week besteld: :yeah:Fabia Combi RS, Race Blue metallic, Sunset, Vision pakket, full airco.
Ingeruild: :ahum:mijn fantastische S2 TDI.

Reden::super: Superfabia, ik kon het echt niet laten!

Wachten: 3 lange maanden.

Antera

Donateur
kijk dan gaat je wat leuk krijgen dat is zeker het wachten waard. Dan meteen ook maar een naams aanpassing zeker

Respect voor de keuze, maar dan vraag ik me af, waarom reed je een superb? Vanwege de ruimte en comfort? De RS is namelijk totaal het omgekeerde...:S

SkodaRoomster

Nieuw lid
De Superb is natuurlijk fantastisch, luxe, comfortabel en snel, maar voor 2 personen iets te groot. Ik wilde graag een automaat, veel power, genoeg bagageruimte, iets aparts en het moest natuurlijk een Skoda zijn. Nou, dat levert de combi RS allemaal. Wat comfort betreft zal het wel iets minder zijn dan de S2, maar daar staat een heel ander soort rijplezier tegenover. En, last but not least, een parkeerplek vinden wordt nu een stuk makkelijker!

sitechris

Donateur
Wil je idd ruimte, dan is de Fabia Combi RS idd een uitstekende optie. Lekkere wolf in schaapskleren ook. Kun je even bmw-tjes en audi's pesten op de linkerbaan ha ha ;). Wel een minput, ik lees over dit motorblok wel teveel horrorverhalen. FYI: je kunt je fabrieksgarantie verlengen, zou ik meteen doen.

SkodaRoomster

Nieuw lid
Dank je wel voor de tip. Ik zag, dat er keuze is tussen 1 jaar en 2 jaar extra. Het tweede jaar wordt al erg prijzig, maar het eerste extra jaar spreekt mij erg aan. Zelf heb ik nog geen slechte ervaringen kunnen lezen over de RS. Er zijn er denk ik te weinig van in NL. Ik zal eens kijken op engelse sites. Anderzijds hangt het m.i. er toch wel van af hoe je zelf met je RS omgaat. Een lange inrijperiode, zonder al te hoge toeren en altijd eerst goed op temeratuur brengen, zal al veel helpen.

sitechris

Donateur
Je kunt bij Autoweek My Review even zoeken naar reviews over Polo 1.4 TSI en naar Golf 1.4 TSI 160 pk versies. Maar ach...je hebt garantie, dus dat komt wel goed. En ik ga er vanuit dat de dealer inmiddels wel raad weet met de problemen, want er zijn er genoeg geweest. En uiteraard scheelt de behandeling veel. Warmrijden is altijd belangrijk!

Skoody Boo

Actief lid
Zijn dit ook al niet weer een beetje problemen uit het verleden die inmiddels weer opgelost zijn? Dat 1.4 blok bestaat ook al weer een tijdje, en ik kan me toch niet voorstellen dat ze na de aanvangsproblemen al die tijd hebben stil gezeten?

Ik zou me uitsluitend bang laten maken door de wat meer recente horror in dezen.

Hetzer

Forumguru
Problemen over de 160pk TSI hoorde je idd vrij veel na de intro, mss toch de bekende kinderziektes

Bovenaan Onderaan