Lane assist

Peter-036

Forumleiding
Moderator
vanaf 8:44 minuten in het Duits een stukje over rijhulpsystemen, meer precies Travel-assist, van de Enyaq, maar dit klinkt of de problemen bij de andere Skoda's min of meer 'hetzelfde' zijn.
Stuk van 14 minuten.
 
Laatst bewerkt:

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Een antwoord van Skoda op bovenstaand filmpje staat in dit topic:
In dat filmpje vanaf 10:54
 
Laatst bewerkt:

Albert310

Nieuw lid
Beste allen,

Sinds twee weken de trotse bezitter van een Artic Grey Enyaq 80iv Business Plus. Nadat ik in december afscheid moest nemen van de lease Enyaq en het tijdelijk weer moest doen met mijn tweede auto (Golf VI GTI) eindelijk weer terug in zorgeloos en comfortabeler (die GTI Stage I was bloedsnel maar best straf geveerd) rijden.

Bij het personaliseren van de instellingen in mijn nieuwe Enyaq vond ik een zgnd "Easter Egg". Zoals al gemeld wilde ik van die vervelende lane assist af. Omdat ik tot nader order (lees afspraak om e.e.a. te programmeren) met deze opdringerige hulp moest dealen en dan elke keer diep in het menu moest duiken om deze niet gewenste "hulp" uit te zetten, bedacht ik de "Hulpsystemen" dan voorlopig maar in de Favorieten te zetten. Dat bleek een gouden idee!
Als ik nu in de favorieten op Hulpsystemen tik, krijg ik meteen de melding "Wilt u de lane assist uitzetten?". Door op OK te tikken staat deze "hulp" meteen uit. dus twee korte tikken op het middenscherem en klaar voor vertrek. Handig en wellicht een tip voor wie ook met deze opdringerige hulp worstelt.
 

MHarst

Nieuw lid
De geheugenstand is bij mij geprogrammeerd, zelfs dan is het fijn om eenvoudig te kunnen wisselen tussen aan en uit.

Verstuurd vanaf mijn M2007J17G met Tapatalk
 

Rallye

Forumguru
Kan. Ik zie geen reden voor "aan", maar heb inderdaad wel andere zaken (zoals start/stop) in de shortcuts staan.
 
Bovenaan Onderaan