Lampje vervangen in de koplamp.

AGTon

Forumguru
Hoi,

Er is een lampje stuk in de koplamp van mijn RR. Blijkbaar gaan er bij de stand stadslicht, 2 lampjes branden in de koplamp waarvan er nu een stuk is. Ik krijg dit lampje er echter niet uit. Ik kom er via de achterkant van de koplamp wel bij, maar draaien van de fitting zoals bij de H7 lamp is geen optie.

Ik las ergens op internet dat ze in de garage gewoon trekken aan de kabels en dat hij er dan vanzelf uitvalt. Dat hij vastzit met een soort rubbertje waar je hem in en uit kan trekken. Ik durf (tot nu toe) echter niet zo hard er aan te sjorren.

Iemand ervaring hiermee? In de handleiding kom ik ook niks tegen over dit specifieke lampje. Onder een link die naar de beste foto van de koplamp verwijst. Het betreft het lampje wat links boven de H7 lamp zit, helemaal links in de koplamp.

http://nl.skoda.be/models/hotspotde...or&WebID=47e0f2e0-1bc8-4b3f-8954-0086270da5bc

Alvast bedankt.
 

EdZ

Donateur
Het stadslichtlampje kun je er inderdaad voorzichtig aan de kabeltjes uittrekken. Althans, bij mijn vorige RR zaten ze ook alleen in rubber geklemd.

Toevoeging: zie blz 194 van het instructieboekje:
Beschermkap A resp. 2 verwijderen ⇒Afbeelding 152. – Pak de gloeilamphouder vast en trek deze uit de koplamp. – De gloeilamp in de gloeilamphouder vervangen en weer in de koplamp steken.
 
Laatst bewerkt:

EdZ

Donateur
Overigens: In de lens zit je dimlicht. Groot- en stadslicht zitten in de andere unit.
 

AGTon

Forumguru
En het is gelukt. Dank voor de reacties. Weet nu iig zeker dat je zachtjes, maar met beleid moet trekken aan de draden :)
 
  • Leuk
Waarderingen: EdZ

EdZ

Donateur
Eigenlijk aan de lamphouder, maar daar kon ik nooit bij.
Ik heb met die eerste RR wel regelmatig (keer of 4) verse stadslichtjes moeten plaatsen. Bij mijn huidige RR nog niet...
 
Bovenaan Onderaan