lampje olie press brand

edwinneerbos

Nieuw lid
weet iemand wat dit kan zijn
mijn spruitstuk wordt oranje heet en mijn auto is in 1 minuut warm
en het oliedruk lampje gaat piepen en branden
nu is mijn katielisator al vervangen maar er blijft een oliedruk probleen
het is een superB 1,8T uit 2003
iemand dit al een x mee gemaakt
 

Gieliovd

Forumguru
Euh, ik heb het vermoeden dat je een oliedrukprobleem hebt. (sarcastisch)

Je spruitstuk wordt oranje gloeiend heet? Wooh, misschien een idee om je wagen NIET meer te starten tot je de oliepomp hebt gecontroleerd! Aanzuigdeel in je carter checken, olie pijl checken...

Geen smering, veel frictie, veel hitte... Motor stuk. Is toch zonde!

Wat is jouw technisch kennisniveau? Wat doe je zelf? Als dit niet autotechnisch is kun je hem toch maar beter afslepen laten en de garage een kijkje laten nemen!

Succes he! En laat hem heel.
 

edwinneerbos

Nieuw lid
Euh, ik heb het vermoeden dat je een oliedrukprobleem hebt. (sarcastisch)

Je spruitstuk wordt oranje gloeiend heet? Wooh, misschien een idee om je wagen NIET meer te starten tot je de oliepomp hebt gecontroleerd! Aanzuigdeel in je carter checken, olie pijl checken...

Geen smering, veel frictie, veel hitte... Motor stuk. Is toch zonde!

Wat is jouw technisch kennisniveau? Wat doe je zelf? Als dit niet autotechnisch is kun je hem toch maar beter afslepen laten en de garage een kijkje laten nemen!

Succes he! En laat hem heel.
het probleem is in frankrijk ontstaan daar bij diversen garages geweest maar die hadden hier geen zin in
maar 1 garage hebt samen met de anwb besloten om de katilisator te vervangen maar na 1 week kreeg ik een telefoontje dat het probleem niet verholpen was nu ben ik in afwachting wanneer mijn auto naar nederland komt
en hoop dat ze het hier wel vinden
ben ondertussen wel 1500 euris verder door die oplichers in frankrijk
 

Ronnie

Forumguru
Als ik dit zo lees denk ik dat het al te laat is........
Begrijp ook de link tussen te hoge temp. en katalysator niet helemaal.....
Withete spruitstukken zie je normaal alleen bij "planken" op de autobaan!
(Koelwater op, en roest op de oliepeilstok?)
 

edwinneerbos

Nieuw lid
Als ik dit zo lees denk ik dat het al te laat is........
Begrijp ook de link tussen te hoge temp. en katalysator niet helemaal.....
Withete spruitstukken zie je normaal alleen bij "planken" op de autobaan!
(Koelwater op, en roest op de oliepeilstok?)

hoe bedoel je te laat ??????
geen roest op de peilstok en voldoende koelwater
blok loopt goed en gebruikt geen olie
 

Ronnie

Forumguru
hoe bedoel je te laat ??????
geen roest op de peilstok en voldoende koelwater
blok loopt goed en gebruikt geen olie
Is maar een grapje hoor!!
Je schrijft nergens welke motor erin zit, benz. of diesel?
Ik zou me iets voor kunnen stellen van een defecte(dichte) thermostaat,
Loszittend schoepenwiel van de waterpomp(komt nogal eens voor),
Een of twee tandjes versprongen distibutieriem (auto trekt slecht),
Koeler verstopt, of de cylinderkoppakking defect(weinig oliedruk, te hoge watertemperatuur wegens ontbreken van koelwaterdruk)
 

edwinneerbos

Nieuw lid
Is maar een grapje hoor!!
Je schrijft nergens welke motor erin zit, benz. of diesel?
Ik zou me iets voor kunnen stellen van een defecte(dichte) thermostaat,
Loszittend schoepenwiel van de waterpomp(komt nogal eens voor),
Een of twee tandjes versprongen distibutieriem (auto trekt slecht),
Koeler verstopt, of de cylinderkoppakking defect(weinig oliedruk, te hoge watertemperatuur wegens ontbreken van koelwaterdruk)

het gaat om een 1,8T
de temp loopt tot 90 graden op verder niet
gaat ook niet koken ofo loopt goed en trekt ook gewoon goed snel op 150 pk
wordt er wel wat moe van als ik niet weet wat het is duurt ook nog 3 weken voor dat de auto weer in nederland is
 

purk

Senior Member
hallo, ik weet uit ervaring dat er in een vacuumslang of in het carterventielatie een terugslag klepje en dicht of kapot gaat en dit soort klachten kunt krijgen..... zal eens kijken of ik er achter kan komen welk klepje dit is....
 

edwinneerbos

Nieuw lid
hallo, ik weet uit ervaring dat er in een vacuumslang of in het carterventielatie een terugslag klepje en dicht of kapot gaat en dit soort klachten kunt krijgen..... zal eens kijken of ik er achter kan komen welk klepje dit is....


dit zal top zijn moet mijn auto nog terug krijgen uit frankrijk hufters bij de anwb
 

Ronnie

Forumguru
sorry ben er nog niet aan toe gekomen, maar ik ga er achter aan..l
Er zit een terugslagklep/ventiel in de vacuumslang naar de rembekrachtiger, alleen bij benzine motoren, bedoel je deze? Als deze stuk is heb je geen rembekrachtiger meer, dus dat merk je wel!!!!
 

edwinneerbos

Nieuw lid
Er zit een terugslagklep/ventiel in de vacuumslang naar de rembekrachtiger, alleen bij benzine motoren, bedoel je deze? Als deze stuk is heb je geen rembekrachtiger meer, dus dat merk je wel!!!!

hij is in nederland en is ontdekt dat de waterpomp stuk is en de thermostaat
hoop dat dit het ook daatwerkelijk is
 

Gieliovd

Forumguru
Nou hopen er maar op he! Die waterpomp zal wel aan diggelen geslagen zijn en vervolgens je thermostaat hebben gesloopt.

Nou, succes en hou ons op de hoogte!
 
weet iemand wat dit kan zijn
mijn spruitstuk wordt oranje heet en mijn auto is in 1 minuut warm
en het oliedruk lampje gaat piepen en branden
nu is mijn katielisator al vervangen maar er blijft een oliedruk probleen
het is een superB 1,8T uit 2003
iemand dit al een x mee gemaakt

Beginnen met de carterpan er onder vandaan, en de zeef van de oliepomp controleren op vervuiling, deze slippen dicht door verharde sludge, vaak door het gebruik van verkeerde (lees:goedkope) olieën, in combinatie met het niet goed op temperatuur komen van de motor (lees: rijden kleine stukjes)
Maar een turbo oranje van de hitte? dit kon wel eens terminaal geworden zijn.

Suc6
 
hallo, ik weet uit ervaring dat er in een vacuumslang of in het carterventielatie een terugslag klepje en dicht of kapot gaat en dit soort klachten kunt krijgen..... zal eens kijken of ik er achter kan komen welk klepje dit is....

Inderdaad Purk in de slang van de carterventilatie zit een terugslagklep, als deze kapot gaat, slaat het m.m. een storing op mengsel te arm, en je krijgt bij draaiende motor de oliedop er niet vanaf, doordat er een zeer groot vacuum ontstaat in het carter door het lekkende klepje, maar ik denk niet dat dit de beschreven klacht zal veroorzaken.
 

skodaoctavia2

Actief lid
Weet niet of die turbo olie en water gekoeld is.
Bij mijn (hyundai scoupe GT)die ik toen had (is al wat jaartjes geleden) is de olieleiding van de turbo dicht geraakt en heeft ie alleen op waterkoeling gelopen, totdat mijn spruitstuk rood oranje is geworden en op een gegeven een scheurtje erin is gekomen, toen is een lager van de turbo kapot gegaan. M.a.w. koste een hoooooop geld.
 
Bovenaan Onderaan