Lampje motorstoring brandt

Daarnet regenereerde hij weer, na nog geen 200km.
Volgens mij roet de auto nu heel veel.
De sensor van het roetfilter heb ik nog geen 20000km geleden vervangen, dus het lijkt me sterk dat die weer stuk
Iets is er niet in orde, maar voorlopig kan ik het niet vinden.
Morgenvroeg nog maar eens de laptop eraan hangen.
 

Race Eend

Forumguru
Ik denk toch echt dat er ergens iets lek is, heb het zelf ook laatst gehad op mijn eigen TDI, slangklem die verschoven was (achter de bumper, fijn :S ), turbo krijste het uit (alsof hij echt kapot was), druk werd nog wel redelijk gehaald. Maar roken en slechter oppakken onderuit.

Door het roetfilter zie je de rook niet, maar het regenereren zegt genoeg.
 
Gisteren even aan de auto verder gewerkt en het hele inlaattrajekt eens onder druk gezet.
Wat me opviel was dat je een lek kon horen links aan de inlaatcollector.
Nadien de slang naar de EGR eraf gehaald en afgedicht.
Toen kon ik geen lek meer lokaliseren.
Het lek bij de inlaat kon je goed horen aan het mechanisme dat de kleppen in de inlaatcollector bedient.
Het potje met het plastiek stangetje.

Ik heb dan vanmiddag de inlaatcollector eraf gehaald om te controleren.
Buiten het feit dat het zeer smerig was aan het mechanische gedeelte aan de buitenkant van de collector, kon ik niet veel fout opmerken.
Ik vermoed dat als het hier echt lekt, dat ik dan een andere inlaatcollector zal moeten monteren.
De dichting van de inlaatcollector op het blok zag er volgens mij normaal uit.
Het mechanchanisme is volgens mij niet demonteerbaar, je kan de steun waar het potje opstaat eraf halen, maar dat is ook alles denk ik.

Is er iemand die hier al eens zoiets gezien heeft voordien ?
Of iemand die om dezelfde reden een collector vervangen of gerepareerd heeft ?
 
Bovenaan Onderaan