Lampje motorstoring brandt

Ik ben momenteel bij Ziptuning, mijn centen moet.ik niet terug verwachten.
Want de tuning kan niet andrs dan perfekt zijn volgens.hen.
tenminste toch tot dat hij met de auto wqs gaan rijden.
Dan waren er blijkbaar toch wat problemen, er wordt.nu al 2u aan gewerkt.
Ook werd er.gezegd dat hij de auto op de testbank ging zetten om te.bewijzen dat alles ok was.
Dat zal hij nimeer gedurfd hebben na de testrit.
Nu is de verklaring dat mijn auto al 200pk had standaard ???
Ook werd mij gevraagd of er soms ergens een powerbox verstopt zat, niet dus !!!
Ik heb ondertussen de.vorige eigenaar gecontacteerd en hij verzekerde me dat de auto standaard is.
Wordt vervolgd .....

Ondertussen ook weer thuis.
De auto rijdt nu zoals het hoort.
Laatste uitleg was dat er in de oorspronkelijke software die ze uitgelezen hadden op de auto, een paar "koppelbegrenzers" niet instonden, de map waar deze moesten in staan was blijkbaar leeg ?????
Dus hadden ze deze ook niet kunnen aanpassen.
Nu vraag ik mij af wat die kerel die mijn auto getuned heeft, vorige vrijdag, wel of niet gedaan heeft.
Ook hij heeft met de auto gereden en vond alles perfect zo ???

Ze hadden dit uiteraard nog nooit meegemaakt.
Ze hebben er wel een paar uur aan gewerkt en het probleem opgelost, dat moet ik hen wel aangeven.
Maar de uitleg die ze eerst gaven dat auto normaal presteerde klopte helemaal niet.
Zeker na een proefrit, moesten ze dat wel toegeven.
Voorlopig blijf ik dus maar een tijd zo rondrijden.

Antera

Donateur
een bedrijf waar ik dus niet snel naartoe zal gaan eerst zeggen dat er niks aan de hand is en daarna zeggen dat er toch iets is en dan ga je toch twijfelen wat ze allemaal niet gedaan hebben met de software en of hij er nu beter van geworden is .

jammer

Ja, mij stelt het ook niet echt gerust.
Feit is wel dat de auto nu wel deftig rijdt.
Ik zal het zeker met argusogen volgen.
Zo probeer ik nog een beetje van men centen te recuperen. Vind ik toch dat het me niet aanstaat, dan ga ik naar JD engeneering, met alle extra kosten vandien.
Wordt dus waarschijnlijk nogmaals vervolgd.

Race Eend

Forumguru
@marco, hij schreef (op pag 2) dat zijn vader zijn 2.0 TDI 170 daar had laten tunen en tevreden was.

@DUKERIDER Hoe is de trekkracht nu?

@ Race Eend, Nu is het te vergelijken met de Golf van men vader, alhoewel dat een DSG is.
Hij pakt nu op een normale manier op, geen bruut inkomend koppel meer.
Ik ben momenteel tevreden over de prestaties, wel ga ik het verbruik nu in de gaten houden.
Ik heb met de laatste volle tank 100km minder gereden dan voordien, alhoewel de boordcomputer een lager gemiddeld verbruik laat zien.
Ik heb de boordcomputer verschillende malen gecheckt ivm het verbruik en deze bleek altijd te kloppen tot nu, vreemd.

@Marco02, Ik was in eerste instantie van plan naar JD te gaan, maar na een reactie gelezen te hebben van iemand met identiek dezelfde auto als ik, heb ik me toch laten verleiden om naar Ziptuning te gaan.
Deze reactie dus Rijervaringen - Skoda - Octavia 2.0 TDI 170pk
Daarin worden de problemen beschreven die ik ook ondervond aan mijn wagen standaard en ook de oplossingen weergegeven die ik graag had gehad.
Ook is JD meer dan twee uur rijden voor mij en Zip amper een uurtje, dat betekend dat ik geen vakantiedag moet spenderen, wat bij JD wel het geval zou zijn.
Naderhand had ik dat natuurlijk wel met plezier gedaan, maar ja als je alles op voorhand moest weten dan ..........

Nogmaals moet ik zeggen dat ze het bij Ziptuning toch nog op een deftige manier opgelost hebben.
Ik vermoed dat de kerel die mijn wagen getuned heeft ergens een stommiteit begaan heeft, vervolgens met de auto gereden heeft, en gedacht fuck it ze moeten het er maar mee doen.
Ter informatie het was niet dezelfde persoon dan degene die het probleem opgelost heeft.

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb de boordcomputer verschillende malen gecheckt ivm het verbruik en deze bleek altijd te kloppen tot nu
Opmerking in de marge: Dit is op zichzelf al bijzonder.

Ik heb in m'n laatste 4 auto's met boordcomputer nog nooit (nog nóóóit) een kloppende gemiddeldverbruiksindicatie gezien op tankbeurtbasis (en al helemaal niet als ik het cumulatief bekijk, maar dat is niet helemaal eerlijk naar de boordcomputer toe). Afwijkingen: indicatie doorgaans 5 tot 8% gunstiger dan werkelijk, nooit slechter, dus je zou bijna gaan denken dat het verbruik doelbewust gunstiger wordt weergegeven dan de werkelijkheid.
Omdat het in de auto nu eenmaal niet om geijkte apparatuur gaat, vind ik een afwijking tot zeg 2% alleszins aanvaardbaar - met dien verstande dat er dan afwijkingen naar boven én beneden zouden moeten optreden. Maar consequent meer dan 5% mooier duidt m.i. gewoon op gestructureerd liegen...

MarcoO2

Forumguru
@ Dukerider: je hebt dus, terecht, een afweging gemaakt tussen de hoeveelheid tijd, kilometers en geld die je erin wilde steken. Alleen pakte dat nu achteraf verkeerd uit. Dat is wat ik bedoelde met het spreekwoord "goedkoop is duurkoop". Ik ben blij voor je dat alles nu naar behoren lijkt te werken, weet uit ervaring hoeveel lol je kunt hebben van een getunede auto!

MarcoO2

Forumguru
Omdat het in de auto nu eenmaal niet om geijkte apparatuur gaat, vind ik een afwijking tot zeg 2% alleszins aanvaardbaar - met dien verstande dat er dan afwijkingen naar boven én beneden zouden moeten optreden. Maar consequent meer dan 5% mooier duidt m.i. gewoon op gestructureerd liegen...

Nee, dat duidt gewoon op een consequentie manier van meten - met blijkbaar een min of meer vaste afwijking. 't Is maar net wat je erin wilt zien! Als er de ene keer een afwijking naar boven en de volgende keer een afwijking naar beneden zou zijn, zou ik dat veel vreemder vinden.

Canon-Eye

Forumguru
Heb je al een klacht ingediend?
Welnee. Veel te veel moeite voor zoiets onbelangrijks - maar 't stoort me wel een beetje, dus soms moet ik 't effe kwijt...
Mijn eigen registratie in Excel hou ik sowieso bij en die vertelt me alles wat ik weten wil, vanaf dag 1 per auto. In voorkomend geval nuttige achtergrondinfo in discussies met de dealer over "hoe zuinig die auto toch wel is".

Om terug een beetje Ontopic te komen.
Ik heb eigenlijk nog niet veel vertrouwen in het werk van Ziptuning.
Nu vraag ik me af of niet de mogelijkheid is om zelf enkele dingen te testen of te loggen met VCDS.
Ik heb een werkende kabel en VCDS 10.6.0, hiermee kan je toch sommige dingen loggen en/of meten?
Is er iemand die me hierbij wat tips kan geven, wat te meten en hoe ?

Race Eend

Forumguru
maak anders even een logje van meetwaardenblokken 1-4-11 en 3-8-11 vanaf 1500rpm tot 4500rpm in 1 versnelling (3e of 4e is meest geschikt), dan kan ik het voor je beoordelen

Antera

Donateur
Ik heb een brutaal vraagje @ raceeend. Ik probeer wat wijs te worden uit logfile's Zou van dit probleem de logfile's hier kunnen worden geplaatst met een eventuele uitleg?

mag ook via PB

Antera

Donateur
mocht je mooie voorbeelden hebben van log's die niet goed zijn dan mag je die ook wel plaatsen ben wel benieuwd, dank je wel. Ik heb de logs ook gekregen en heb ze eens bekeken. Mijn idee is dat het koppel er wel aardig snel in komt binnen een toerenbereik van 500rpm. Is dit niet in een te kort toerenbereik en kan dit niet gelijkmatiger en zo ja wat zouden dan b,v, de waarde's mogen zijn. Nu dacht ik ook dan 1.6 bar best fors is of is dit voor deze motor eigenlijk prima?

dat het mooi gelijk blijft is wel netjes de turbodruk dan houd deze goed vast

Bovenaan Onderaan