Ik heb een skoda superb break benzine 178 pk, vtg werd vorig jaar getuned en op lpg gelegd.
Sinds kort is het lampje motormanagement gaan branden. We hebben zelf een apparaat om uit te lezen en dit geeft 2 foutcodes:
P2177, brandstofmengsel te arm bij stationnair draaien en P2541, lage spanning ingangssysteem circuit sensor, lage druk brandstofsysteem.
Foutcodes gereset en om de test te doen of het aan de lpg installatie zou kunnen liggen, 2 dagen op benzine gereden en geen melding meer gekregen waardoor we geneigd zijn om te concluderen dat probleem bij lpg installatie ligt.
Terug op lpg beginnen rijden en lampje opnieuw gaan branden, voel niets speciaals aan de motor, enkel bij optrekken bijvoorbeeld om ander voertuig in te halen en je komt iets boven de 4000 toeren, begint hij zich in te houden, net alsof hij niet genoeg brandstof krijgt. De lpg werd in Eeklo door Vanmeenen geplaatst vorig jaar.
Om de injectoren niet te laten verstoppen, gebruikt de auto zowel benzine als lpg tijdens het rijden. Bij Vanmeenen gebruiken ze altijd dat systeem voor auto's met injectie.
In het begin ging het lampje branden met warme motor en ging het soms spontaan terug uit maar laatste tijd brandt het zelfs dadelijk als je start met koude motor.
Heb net ook wel mail gestuurd naar vanmeenen, iemand een idee waaraan dit kan liggen ?
Sinds kort is het lampje motormanagement gaan branden. We hebben zelf een apparaat om uit te lezen en dit geeft 2 foutcodes:
P2177, brandstofmengsel te arm bij stationnair draaien en P2541, lage spanning ingangssysteem circuit sensor, lage druk brandstofsysteem.
Foutcodes gereset en om de test te doen of het aan de lpg installatie zou kunnen liggen, 2 dagen op benzine gereden en geen melding meer gekregen waardoor we geneigd zijn om te concluderen dat probleem bij lpg installatie ligt.
Terug op lpg beginnen rijden en lampje opnieuw gaan branden, voel niets speciaals aan de motor, enkel bij optrekken bijvoorbeeld om ander voertuig in te halen en je komt iets boven de 4000 toeren, begint hij zich in te houden, net alsof hij niet genoeg brandstof krijgt. De lpg werd in Eeklo door Vanmeenen geplaatst vorig jaar.
Om de injectoren niet te laten verstoppen, gebruikt de auto zowel benzine als lpg tijdens het rijden. Bij Vanmeenen gebruiken ze altijd dat systeem voor auto's met injectie.
In het begin ging het lampje branden met warme motor en ging het soms spontaan terug uit maar laatste tijd brandt het zelfs dadelijk als je start met koude motor.
Heb net ook wel mail gestuurd naar vanmeenen, iemand een idee waaraan dit kan liggen ?