Lampje cruisecontrol

Reizende

Actief lid
Kan iemand mij misschien vertellen of bovenstaand lampje aan moet gaan als de cruisecontrol inschakelt?
Ik zie hem wel op mijn dashboard, maar gaat niet aan.
Heb al even gezocht, maar niks gevonden. Alvast bedankt voor de reacties.
 

Hetzer

Forumguru
Bij de fabia gaat er in ieder geval geen lampje branden,

Is het geen waarschuwings lampje voor als de cruise-control defect is?
 
Denk inderdaad dat het een waarschuwingslampje is, want bij gebruik van de CC brandt het bij mij ook niet...
 

Henny

Actief lid
Gaat niet aan, staat niet in boekje. Ik had daar al over gevraagd, of dat aangesloten kon worden (bij Koud He?). Bij nieuwe VW's zit daar in ieder geval wel een lampje achter, Touran, Passat. Wat ik elders dus ook al gevraagd had: is dat aan te sluiten? Iemand vermoedde dat de garage dat zou kunnen, maar dat is me te vaag. Iemand al ervaring?
 

ougie

Forumguru
Het is een storingslampje. En gaat branden als er een storing in je CC zit. Zolang je niets ziet is alles oke. /forum/images/graemlins/545.gif
 

Erikje

Actief lid
grappig, bij mijn A4 (daar is tie weer) zie je juist wel een pictogram oplichten bij ingeschakelde CC...
 

bert2

Lid
Zit er, in tegenstelling tot bij VW, bij Skoda niet in. Kon er zeker niet meer vanaf. Jammer.
 

smg

Lid
Bij het oude model Passat en Golf gaat dat lampje branden als je de CC-schakelaar op 'aan' hebt staan, zodat je weet dat je je snelheid van vastzetten. Een nogal overbodig lampje. Alsof ik lampje nodig heb om te weten dat mijn ruitenwissers stand-by staan en elk moment ingeschakeld kunnen worden.
 

Sirius

Nieuw lid
Had ook zo'n lampje op m'n Golf4, maar had de CC altijd aan staan. Dan is het nut inderdaad discutabel.
 

Henny

Actief lid
Ook op de nieuwe Passat zit het en op de Touran. Is niet voor storing hoor Ougie. Staat dat bij jou in je boekje?
Is bij nader inzien inderdaad beetje overbodig, maar je hoeft dan niet te voelen of kijken naar de hendel om te zien of het knopje om staat.
 

Reizende

Actief lid
Bedankt allemaal maar weer! Het nut van het lampje zie ik ook absoluut niet, maar wilde alleen even checken of die van mij niet gewoon stuk was...
 

bert2

Lid
Ik vond het plezierig eraan te worden herinnerd dat de cc nog aanstond om niet het risiko te lopen deze per ongeluk toch te activeren.Af fabriek hoeft zo'n waarschuwingslampje niet vele te kosten en ik vind het jammer dat het er niet in zit.
 

Droopy

Actief lid
In de Laguna zat hij er in, hoewel hij daar groen voor de CC was en geel voor de snelheidsbegrenzer. Hij was erg handig (zeker om te zien welke stand de schakelaar zat).

/forum/images/graemlins/ot.gif Over overbodige lampen: Wat is het nut van de dimlicht herinnerings lampje als je lichten toch zelf uit gaan
 
Bovenaan Onderaan