Lampje Buitenspiegel

Frnsvdw

Senior Member
Wie weet hoe ik het knipperlichtlampje kan vervangen van de buitenspiegel?
Heb het boekje van A tot Z doorgelezen maar niets gevonden.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Op YouTube zijn hier verschillende filmpjes over te vinden!

Onder andere die van SuperSkoda (met nogal lompe aanpak). Dit gaat weliswaar over die in/uitstapverlichting.
 

Jessedew

Senior Member
Wie weet hoe ik het knipperlichtlampje kan vervangen van de buitenspiegel?
Heb het boekje van A tot Z doorgelezen maar niets gevonden.

Ik heb eens gekeken voor mijn Audi A3, je moet volgens mij (heel voorzichtig) het glas er met beleid uit wippen/forceren. daarna kan je denk ik wel de led unit vervangen (die is 4 tientjes denk ik zo ongeveer, althans neem aan dat die van de Audi niet goedkoper was)

Echter ik heb mijn vingers niet aan gebrand, laten doen door de garage. Wellicht staat er iets op youtube. en idd voor het instructieboekje is deze klus te ingewikkeld, danwel te groot risico dat je wat kapot maakt.
Maar per definitie is het niet heel moeilijk denk ik.

Heb wel zelf een keer een complete elektrische spiegel vervangen van een Volkswagen transporter bus, toen hebben we gewoon de hele spiegel vervangen, maar dat lijkt me hier niet nodig natuurlijk.
 

Frnsvdw

Senior Member
Ik heb eens gekeken voor mijn Audi A3, je moet volgens mij (heel voorzichtig) het glas er met beleid uit wippen/forceren. daarna kan je denk ik wel de led unit vervangen (die is 4 tientjes denk ik zo ongeveer, althans neem aan dat die van de Audi niet goedkoper was)

Echter ik heb mijn vingers niet aan gebrand, laten doen door de garage. Wellicht staat er iets op youtube. en idd voor het instructieboekje is deze klus te ingewikkeld, danwel te groot risico dat je wat kapot maakt.
Maar per definitie is het niet heel moeilijk denk ik.

Heb wel zelf een keer een complete elektrische spiegel vervangen van een Volkswagen transporter bus, toen hebben we gewoon de hele spiegel vervangen, maar dat lijkt me hier niet nodig natuurlijk.

Inmiddels is deze vervangen op zich als je het weet is het niet zo moeilijk.
Beetje lef moet je wel hebben.
 

Frnsvdw

Senior Member
Hoe heb je het uiteindelijk voor elkaar gekregen @Frnsvdw ?

Glas eruit halen voorzichtig trekken en heen en weer bewegen
Draadjes van de spiegelverwarming verwijderen
Twee tork schroeven losdraaien
dan eerst het onderste kap verwijderen waarbij je twee lipjes aan de binnenkant moet indrukken
Daarbij komt de bovenste kap ook los
stekkertje van het knipperlicht verwijderen dan kun je de onderste kap helemaal los halen en het knipperlicht vervangen.
Bij alles gaat het niet heel makkelijk dus goed kijken en met gevoel te werk gaan.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan