Lampen schijnen naar rechts.

Camilio

Nieuw lid
Hallo forumgangers,

Ik heb volgensmij wat problemen met de verlichting van mijn auto. Als ik in het donker rijd geef ik meer licht in de berm dan recht voor mij. Nu heb ik gehoord dat ze altijd iets naar rechts schijnen, maar dit is naar mijn inziens te veel. Bij het starten staan ze keurig vooruit gericht. Als ik eenmaal begin te rijden zie je ze direct naar rechts bewegen ( ik gok zelfs in een hoek van 45 graden).

Ook de corner lights doe gek. Als ik niet harder dan 20km rijd en ik rijd gewoon rechtdoor gaan de rechter corner lights aan. Als leek heb ik geen idee, maar het lijkt wel dat er een soort van sensor niet goed is afgesteld? Heeft iemand een idee?

Renkie

Forumguru
Als je de lampen "gewoon" aan zet ipv op de auto stand zou de bochten functie niet moeten werken volgens mij. Is het dan wel goed?

Zwapp

Forumguru
Zitten er dan mee sturende koplampen op een F2?
Als ik dit zo lees lijkt het er op dat er iets mis is met je stuurhoeksensor.
Als eerste zou ik de computer laten uitlezen op storingen.
Wat je kan proberen is je accu er 15min ontkoppelen, daarna weer vast maken.
Dan blijft als het goed is een oranje lampje van je stuur branden op je dashboard, even een blokje om rijden dan stelt de stuurhoeksensor zich weer in, misschien dat dat helpt...

Camilio

Nieuw lid
@Renkie: Ik heb volgensmij geen automatische functie voor lampen. Dus ik doe de lampen altijd "gewoon"aan. Maar dan doet het probleem zich gewoon voort.

@Zwapp: Ik weet niet of het meedraaiende koplampen zijn. Maar ze bewegen wel degelijk als ik ik de auto start en als ik begin te rijden. Ik ga jou tip eens proberen. gaat dat lampje branden als ik de accu er weer op zet?

Antera

Donateur
F2 heeft geen adaptieve koplampen. Dan zal je ze eens moeten laten afstellen als dat zo is. Bewegen alleen omhoog en omlaag denk ik

Camilio

Nieuw lid
@Antera: Als ik de auto start zie ik de lampen bewegen. Vervolgens als ik ga rijden zie ik ze wel degelijk naar rechts bewegen. Nogmaals, ik ben een leek. Maar waarom bewegen ze dan?

Canon-Eye

Forumguru
Voor zover ik weet zal de F2 waarschijnlijk alleen bewegende koplampen hebben als hij met fabrieks-xenon is uitgerust; indertijd was een automatische hoogteregeling (plus koplampsproeiers) nog verplicht en bij het starten gaan ze dan een keer omlaag en omhoog (maar niet horizontaal heen en weer).

Dus als ze nu wél horizontaal bewegen, dan is er iets geks aan de hand. Heeft de vorige eigenaar er mogelijk zelf een andere verlichtingsinstallatie in gezet?

Fabia 123

Forumguru
F2 heeft geen adaptieve koplampen. Dan zal je ze eens moeten laten afstellen als dat zo is. Bewegen alleen omhoog en omlaag denk ik
Mee eens,
De gewone lampen bewegen niet mee.
Mijn F2 had wel corner functie maar maar Dan ging alleen een mistlamp aan wanneer je bij lage snelheid een bocht in gaat Na de bocht ging de lamp met vertraging weer uit.
Zoveel beweging als @Camilio aangeeft is niet normaal.

Zwapp

Forumguru
@Camilio dit lampje verschijnt op je dashboard na het op contact zetten, na een stukje rijden moet deze vanzelf uitgaan!

piair1982

Forumguru
ik heb meedraaiende koplampen af fabriek en geen xenon af fabriek. misschien moeten je lampen in een basis afstelling gezet worden. Of inderdaad een storing ergens zoeken.

succes!

Bovenaan Onderaan