Gromit

Handleiding Lampen-overzicht

Gromit

Lid
Gromit heeft het volgende item in de kennisbank geplaatst:

Lampen-overzicht - Een overzicht van alle lampen die gebruikt worden in een SuperbII

Koplampen voor

Halogeenkoplamp

Dimlicht H7
Grootlicht H3

Xenonkoplamp

Dimlicht D1S
Grootlicht D1S, H3

Stadslicht W5W
Knipperlichten PY 24W
Mistlampen H8

Achterlichtunit


Achteruitrijlampen W16W
Knipperlichten PY21W
Gloeilampje van het rem- en achterlicht W16W
Stadslicht W5W
Mistlampen P21W SLL

Overige

Kentekenplaatverlichting C5W
Binnenverlichting voor W5W
3. Remlichten Led
Binnenverlichting achterin W5W
Opbergvakverlichting - Bijrijderszijde C3W...

Lees verder over dit item in de kennisbank......
 

VAG-man

Forumguru
Bij mijn S2 bouwjaar 2010 zitten er zeker geen PY21W knipperlichten in de achterlichtunits.
Deze bolle lampen passen niet in het gat van de lampunit.

Ik moet gebruiken RY10W.
Dit staat ook op de achterlichtunit vermeld.
 

Tman0961

Forumguru
Ik haal zowel uit deze post als uit het instructieboekje, niet welke lamp/fitting er voor de DRL &cornering gebruikt wordt. Kan iemand mij hieraan helpen?
 

brepus13

Forumguru
De S2 FL met xenon en led Drl gebruikt een H8 als corner lights. Ik weet niet uit mijn hoofd hoe dat zit bij de overige uitvoeringen.
 

Tman0961

Forumguru
Die heb ik idd voorbij zien komen. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij heb ik geen FL uitvoering. Hoe check ik dit eigenlijks?

Qua lampen en varianten ben ik al verschillende varianten tegen gekomen, maar nog nergens zekerheid gevonden.
Ik vermoed P21W BA15s
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Hoe check ik dit eigenlijks?
De beste manier en 100% zekerheid is de te vervangen lamp er eerst uit te halen en dus te zien welke er zit !
Kun je tevens al vast ervaring opdoen voor het verwijderen en plaatsen van de lamp.

Door hier te vragen wat er in zit blijft er altijd een redelijke kans dat je uiteindelijk de verkeerde lamp/led besteld.

Demonteer je je eigen lamp uit de auto en maak je eventueel een foto en vraag je dan hier, dan is de kans 99% zeker dat je de juiste benaming krijgt van de lampvoet en dus uiteindelijk de juiste besteld en geleverd word
 

Tman0961

Forumguru
Goede tip! En tevens bekend. Zodoende ben ik op bovenstaande uitgekomen. Ik ga beide tips gewoon combineren. Succes gegarandeerd lijkt me.
 

JeSko

Forumguru
@Tman0961

Als de auto op uw profielfoto die van u is heb je geen FL maar een pre FL, dit zie je aan de lichten, bumper en grille vooraan, die zijn helemaal anders. 1592126888798.jpg

Bovenste is de Facelift, onderste de gewone.
 

Tman0961

Forumguru
Ik zal ophouden met:ot: na dit bericht.

Zonder twijfel, de onderste idd. Dank voor de duidelijkheid en uitleg @JeSko.
(Velgen van de bovenste zijn wel erg leuk)
 

Agent327

Forumguru
Ik wil nog even reageren op de knipperlichten in de xenon koplampunits.
In mijn Superb van 2012 zitten lampjes van het type PH24WY (philips onderdeelnummer: 12271AC1) gemonteerd.. Misschien zijn er meer Superb eigenaren die dit kunnen bevestigen? Ik heb in ieder geval nu een setje PY24W lampjes over. Iemand belangstelling?
 
Bovenaan Onderaan