Lamp in kofferruimte

Ik meende dat één van de Simply Clever dingen bij de Octavia 4 de uitneembare lamp in de kofferruimte is.

Nu ben ik op ontdekkingstocht gegaan in de ontzettend ruime kofferbak van mijn O4 Business Plus hatchback, maar helaas.... ik heb de uitneembare lamp niet kunnen ontdekken.

Heb ik een nieuw brilletje nodig?
Is deze uitvoering niet zo Simply Clever?
 

jongetje

Forumguru
Ik begrijp ook niet waarom er wel links een paraplu zit, maar ze niet rechts een sneeuwborstel meeleveren. Lijkt mij ook niet de kosten.
 

CharlesTucker

Forumguru
Iets van salami-tactiek, heel veel hele kleine beetjes kostenbesparing levert uiteindelijk best iets op. Aan het eind misschien een gebrek aan klanten, maar dat zien we dan wel weer. Toen ik m'n eerste Skoda kocht was de prijs/prestatieverhouding (voor wat betreft mijn definitie van prestatie) echt ongeevenaard. 7 jaar later bij m'n tweede was er al wat meer twijfel, en of er over 4 jaar nog een derde komt is zeer de vraag. Niet dat Skoda nou perse slechter wordt, maar wel duurder. En er wordt wel steeds meer op allerlei zaken bezuinigd, zaken die weliswaar per stuk niet zo belangrijk zijn, maar het telt wel op.
 

JeSko

Forumguru
Lijkt mij ook niet de kosten.

Tel eens uit, pakem beet 3-5 euro besparen per auto, en dat op miljoenen productie auto's.

Aan het eind misschien een gebrek aan klanten, maar dat zien we dan wel weer.

Skoda is toch voornamelijk lease geworden. Die liggen daar niet van wakker, het particuliere klanten winnen zoals in de beginjaren van het merk onder de VAG vlag ligt al lang achter ons.
 

CharlesTucker

Forumguru
Dat laatste heb je denk ik helemaal gelijk in, zeker voor wat betreft de Octavia en duurder. Maar ik denk ook dat je als leaserijder toch zo'n beetje dezelfde overwegingen maakt als een priverijder, zeker als ik de discussies hier op het forum af en toe volg (nu zijn de forumleden misschien niet heel representatief voor de totale markt). Uiteindelijk wil iedereen toch zoveel mogelijk waar voor z'n geld (prive-rijder) of arbeid (leaserijder). Ik ben zelf leaserijder geweest, en ben nu prive-rijder, maar de overwegingen bij m'n keuzes voor een auto waren dezelfde. Als leaserijder kan je nog wel de pech hebben dat je bedrijf de keuze beperkt, maar dan zal Skoda toch z'n best moeten doen de wagenparkbeheerder voor zich te winnen.
 
Als lease rijder vanwege de eventuele bijtelling ga je echt ook op dit soort zaken letten. Ik miste de sneeuw borstel ook terwijl ik hem wel verwacht had.

Als je kijkt wat de bijtelling is wil je echt wel meest complete pakket.
 
Bovenaan Onderaan