Lakherstel en overige zaken

Daan078

Actief lid
Alweer bijna 2 jaar geleden kocht ik voor mijzelf een Skoda Superb 1.6 TDI met DSG in de kleur Magnetic Brown metallic en geniet ik van elke kilometer die ik ermee rijd (alweer bijna 60000km). Al de nodige aanpassingen gedaan; achteruitrijcamera, groter navigatiescherm, dashcam voor en achter, Drakon velgen met winterbanden, Match subwoofer met DSP/Versterker gemonteerd en eind vorig jaar de deuren laten voorzien van dempingsmateriaal en nieuwe speakers laten monteren. Alleen zaten er na 8,5 jaar de nodige krassen (oa van autowassen) op en steenslag.

Besloten om mijn auto naar een professionele poetser te brengen, te laten polijsten en glascoating te laten aanbrengen. Jeetje wat knapt mijn auto daarvan op. Absoluut de moeite waard geweest om dit te laten doen.

Van de week ook nog een setje originele Phoenix 19” velgen gevonden, die gaan er bij het wisselen naar de zomerbanden erop. BF890D4B-6573-44D0-AFFC-673496682CBF.jpeg
 

EdjeB

Actief lid
Strakke Superb zeg. Als ik ze vind gaan er bij mij ook Phoenix velgen onder, vind ik ook mooiste velgen die er zijn. Ik heb trouwens in januari een 2017 Superb hatchback gevonden en gekocht in Quartz Gray, die staat wel in de Superb III topic ergens.

Bij mij ook sprake van zogenoemde 'swirl marks' en steenslag. Het valt mij de laatste tijd overigens op dat er veel vaker asfalt loskomt op de snelweg als ik achter mensen rijd (of het valt mij nu meer op omdat deze auto veel stiller is dan mijn oude Astra uit 2003 :D.

Kan je mij laten weten welke maat velgen je nu hebt en hoeveel invloed de 19" hebben op het geluid tijdens rijden zodra je deze verwisseld hebt?
 

Daan078

Actief lid
Strakke Superb zeg. Als ik ze vind gaan er bij mij ook Phoenix velgen onder, vind ik ook mooiste velgen die er zijn. Ik heb trouwens in januari een 2017 Superb hatchback gevonden en gekocht in Quartz Gray, die staat wel in de Superb III topic ergens.

Bij mij ook sprake van zogenoemde 'swirl marks' en steenslag. Het valt mij de laatste tijd overigens op dat er veel vaker asfalt loskomt op de snelweg als ik achter mensen rijd (of het valt mij nu meer op omdat deze auto veel stiller is dan mijn oude Astra uit 2003 :D.

Kan je mij laten weten welke maat velgen je nu hebt en hoeveel invloed de 19" hebben op het geluid tijdens rijden zodra je deze verwisseld hebt?
mijn Phoenix velgen heb ik gevonden op kleinanzeigen.de , via www.or24.de heb ik ze gekocht. Helaas had ik de foto’s niet goed bekeken, anders had ik wel gezien hoeveel (gebruikers)sporen erop zaten. Dus helaas nog wat geld moeten uitgeven om zo nog mooier te krijgen‍♂️
mijn zomervelgen zijn de Skoda Pegasus velgen in 18”, enige verschil straks zit hem in de hoogte van de band. Mijn geluid komt vooral van de audio upgrade die ik gedaan heb
 

Daan078

Actief lid
Note to myself; volgende keer in titel erbij vermelden ’en overige zaken’

Als auteur van dit onderwerp snap ik de reactie van de moderator niet helemaal. Ik heb zelf een vermelding gemaakt over mijn velgen, en er zijn mensen die daarop reageren. Voor mij is dat geen probleem, en als liefhebbers onder elkaar help je dan ook elkaar. Maar om de moderator ‘happy’ te houden; @EdjeB , het lakherstel heb ik laten via lakherstel.com, uiteraard kan dat ook via een andere poetser. Zeker als je nog langer wilt genieten van de auto, een goede investering.
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Topictitel nu aangepast, maar misschien had je beter een eigen ' Mijn auto' topic kunnen maken.
Daarin kun je dan, binnen redelijke grenzen, meer over je auto vragen/vermelden.
 

Daan078

Actief lid
Topictitel nu aangepast, maar misschien had je beter een eigen ' Mijn auto' topic kunnen maken.
Daarin kun je dan, binnen redelijke grenzen, meer over je auto vragen/vermelden.
Ach deze reactie zag ik niet aankomen én kan ik zeker waarderen. Dacht even dat je een zuurpruim was, maar je hebt ook humor. Heel fijn. Ik heb al een ‘mijn auto’ topic geloof ik, misschien weer eens een nieuwe plaatsen. Maar bovenal genieten van onze auto’s waarmee wij volgens onderzoek al het slechtste sexleven door hebben Blijven lachen en fijn weekend
 
Bovenaan Onderaan