Lakdefect nagelnieuwe Skoda Citigo

Hullieman

Nieuw lid
Beste Cyberbob,

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik heb mijn rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld. Zij zeggen mij dat de bewijslast bij de dealer ligt. Zij moeten kunnen aantonen dat de schade van buitenaf is ontstaan. Ik wacht af, maandag krijg ik bericht van de juridisch adviseur. En wat betreft mijn poot stijfhouden...reken maar! Dat "schuurplekje"wat jij op de foto's meent te zien is gevolg van de lichtval, zie je verder niet.
 

Constant

Erelid
Mijn tip: betere foto maken met een spiegelreflex camera. En leg er een Euro munt of een lineaal naast, dan wordt de grootte van de lakdefecten beter zichtbaar.
 

Hullieman

Nieuw lid
Update: de servicemedewerker van autobedrijf Lakeman heeft gebeld. Het gesprek was goed, en hij vertelde dat er een mogelijkheid was om een onafhankelijke expert te laten kijken naar de schade. Dit kost 75 euro, degene die in het ongelijk wordt gesteld betaald dit bedrag. Ik heb hem gezegd dat ik helaas al mijn rechtsbijstand heb ingeschakeld en dat dit al kosten met zich meebrengt voor mij. Maandag praten we verder, als ik contact heb gehad met de juridisch adviseur.
Ook Lakeman is niet blij met de afwijzing van Pon.
 

Constant

Erelid
Juridisch gezien heb je (volgens het Consumentenrecht) een geschil met Lakeman. Hoe Lakeman het vervolgens oplost met de importeur en/of de fabrikant, is zijn probleem.

Als jij kunt aantonen dat het een lakdefect is, dan is Lakeman de partij die je direct kunt aanspreken.

Ik zou zelf de onafhankelijke expert uitzoeken, niet de keuze van Lakeman.
 

RayDelft

Forumguru
Ik denk dat het GEEN steenslag is. Ik kan me voorstellen dat je een steentje tegen komt, maar verschillende steentjes die alledrie precies op dezelfde horizontale lijn een beschadiging achterlaten en voor de rest nergens? De kans daarop is verwaarloosbaar klein. Mocht je een regen aan steentjes zijn tegengekomen dan kan je natuurlijk meerdere beschadigingen krijgen, maar niet keurig op een rijtje.
Iets met een wasstraat misschien? Zitten er voelbare bobbeltjes ONDER de lak?
 

Hullieman

Nieuw lid
Bedankt voor je reactie. Ik was de auto zelf, dus geen gedoe met een wasstraat. Verder zitten er geen bobbeltjes onder de lak.
 

Steerclear

Senior Member
Beste Forummers,
Ik ben een jaar of zes specialist - spotrepair geweest.
Dit lijkt op een afwijking in de primerlaag of siliconen insluiting in de blanke lak.
Steenslag = uitgesloten. De structuur van de randen bij steenslagschade is totaal anders. Een wasstraat geeft deze schades zeker niet.

Groet, Eric de Bree
 

deusjevo

Forumguru
Juridisch gezien heb je (volgens het Consumentenrecht) een geschil met Lakeman. Hoe Lakeman het vervolgens oplost met de importeur en/of de fabrikant, is zijn probleem.

Als jij kunt aantonen dat het een lakdefect is, dan is Lakeman de partij die je direct kunt aanspreken.

Ik zou zelf de onafhankelijke expert uitzoeken, niet de keuze van Lakeman.

Volledig mee eens, jij hebt niets met Pon te maken maar alleen met de dealer.
 

Hullieman

Nieuw lid
Update 3-12-2012: De garage heeft ondertussen op basis van een bezoek van mij aan een schadeherstelbedrijf contact gehad met PON, en het lijkt er nu op dat er toch garantie gaat worden geregeld. De garage doet uiteindelijk toch zijn uiterste best om dit goed op te lossen, waar ik erg blij mee ben. Dat geeft me weer vertrouwen. Ik houd jullie op de hoogte, want als dit netjes wordt afgehandeld is het ook eerlijk om dat hier te vermelden. Ze waren "achter de schermen" ook hard bezig, naar ik van hun heb begrepen. Iedereen tot nu toe hartelijk bedankt voor alle reacties en... wordt vervolgd!
 
Ah kijk, ze lijken nu toch hun verantwoordelijkheid te nemen.
Is alvast een lichtpuntje.
Ik ben benieuwd wat er uiteindelijk voor voorstel uit de bus komt rollen.

Keep us posted!
 

Hullieman

Nieuw lid
Update 4-12-2012: De garage heeft gebeld, het dak wordt kosteloos hersteld. Het is gebleken dat autobedrijf Lakeman wel degelijk achter de schermen hard voor me in de weer is geweest en dat mijn eerdere constatering dat ik "geen enkele medewerking" kreeg voorbarig was. Medio januari wordt het hele dak (!) opnieuw gespoten, aangezien je een spotrepair altijd blijft zien.
 

Inge

Lid
Fijn dat het uiteindelijk goed opgelost gaat worden. Hopen dat ze het opneiwd spuiten goed doen en dat je er in de toekomst geen last meer van krijgt.
 

Jasper02

Banned
Erkende schadebedrijven zijn het allerergst. Heb eigelijk maar 1 goede herinnering eraan en dat was dan wel weer de laatste herstelde schade.
 

EVM

Lid
Ik heb de hele discussie gevolgd, en merk dat er hier en daar goede adviezen worden gegeven.
Inderdaad hou de erkende schadebedrijven in de gaten, vooral als het claim-werk is zit er maar weinig gevoel bij.
Zelf ben ik erg benieuwd naar de (zeker niet door steenslag) beschadigde oppervlakte, werkelijkheid zal anders tonen
dan je op de foto ziet.
Succes met de afhandeling Hullieman!
 

Cordoba

Forumguru
Mooi dat het nu netjes opgelost lijkt te worden, al vraag me af of de betreffende dealer hier heeft meegelezen, of dat men werkelijk vanaf het begin zo hard aan het werk is geweest voor Hullieman. Verder nog een tip: let bij aflevering na herstel wel goed op of je randen ziet van het gespoten gedeelte (ook een dak is een deel, en geen hele auto), en let op of er geen kleurverschil is. Bij zo'n jonge auto, kun je bij kleurverschil een schadeclaim indienen wegens waardevermindering!
 

Jasper02

Banned
Yep.. Bij mij hebben ze van me witte Oc2 het voorpanneel meerdere malen gedaan en alles.. Het is nooit meer geworden wat het moest zijn. Me nu zwarte Sc2 is een stuk makkelijker. Check en dubbel check het dak inderdaad heeeeeeel goed.
 

RobSmith

Nieuw lid
In dit topic werd weer de mythe? van "de kleine marge" die dealers hebben op kleine auto's aangehaald.

1. Als die marge te klein is: NIET verkopen dan, dealer!
2. Maar, de marge is zeer waarschijnlijk niet al te groot op de basisversie, echter loopt daarna snel op: Afleveringskosten (zo'n 10 % van de basisprijs!), metallic lak (weer 5%) en ieder optie of pakket daarna, kijk maar in de prijslijst!
Je ziet dan ook kortingen én inruilprijs oplopen, bij het stapsgewijs aanvinken van opties tijdens het aankoopproces.
 
Bovenaan Onderaan