Lagere instapprijs voor Skoda Fabia Combi

Het is crisis en dat zullen we weten ook. Toen het begin jaren tachtig economisch helemaal mis was, hadden we heerlijkheden als de Opel Kadett 1.0S en nu gaan autofabrikanten wederom tot desperate acties over. U heeft inmiddels kunnen lezen over een 1,2 liter Dacia Sandero die pas bij 4.250 toeren aan zijn maximum koppel zit, een Mini One die het qua acceleratie aflegt tegen een Daihatsu Cuore en vandaag komt Skoda met een crisisuitvoering van de Fabia Combi: deze 4,24 meter lange carrosserievariant laat zich namelijk per direct combineren met de allerlichtste motor van het Volkswagen concern: de 1,2 liter 3-pitter met 2 kleppen per cilinder (in totaal dus 6 stuks) en 60 pk/108 Nm.
Houdt u van nagelvijlen, dan wilt u vast de tijd weten die de Skoda nodig heeft om 100 km/u te bereiken: 16,8 seconden. De topsnelheid bedraagt onder ideale weeromstandigheden 156 km/u. Voor het verbruik hoeft u trouwens de nieuwe variant niet te kiezen, want de 60 pk uitvoering verbruik even veel als de 12-kleps 70 pk versie: gemiddeld 5,9 liter per 100 kilometer. Dit betekent een CO2 uitstoot van 140 gram, waarmee de Fabia niet in aanmerking komt voor korting op de bijtelling (bijvoorbeeld 20 procent in plaats van 25 procent).
Wat is er dan wel aantrekkelijk aan de nieuwe 60 pk uitvoering? Enkel de prijs: die bedraagt namelijk slechts 11.900 euro. Voor dit bedrag zorgen de Tsjechen dan voor de Go-uitrusting, maar daar moet u zich niet te veel bij voorstellen. Het prijsvoordeel ten opzichte van de 70 pk versie bedraagt 1.145 euro. En, voordat u denkt: "gut, wat is Autointernationaal.nl toch negatief over die Skoda!", dat maakt hem eigenlijk ook wel weer interessant. Bij de hatchback versie is het tarief verschil tussen de 60 pk en 70 pk uitvoering namelijk slechts 490 euro groot. Of anders gezegd: als u 140 euro bijlapt, maakt Skoda van de simpelste Fabia hatchback een Combi. En dan kan het best slim zijn om de Skoda rijder te volgen.

(bron: autointernationaal.nl)
 

Bijlagen

  • FabiaCombiA.jpg
    FabiaCombiA.jpg
    19,1 KB · Weergaven: 12

LenK

Forumguru
Als je geen snelwegridder bent maar veel bebouwde kom en provinciale wegen rijdt dan kan dit toch best wel. Een besteller voor in de situatie dat een diesel niet loont.

En als je nuchter kijkt is het motorisch natuurlijk niet overdreven maar we zijn verwend met auto's waarmee je je rijbewijs voor lange tijd kwijt kunt raken zoveel ze te hard kunnen en dan wordt alles met minder dan 100pk en 180km/u al half afgekraakt in de autobladen
 

Wallie

Lid
ach ja, hoeveel 50+ers rijden nou nooit harder als 100km/u, daar is 't best voor te doen. M'n ouders hebben ook jaren met een Felicia Combi 1.3 gereden, ding ging ook 'maar' 150km/u, maar 't was eigenlijk genoeg voor ze.
 

Hetzer

Forumguru
De Go versie, is echt wel een "kale" uivoering, voor mensen die echt op zoek zijn naar een ECHTE basic auto
 

Ronnie

Forumguru
ach ja, hoeveel 50+ers rijden nou nooit harder als 100km/u, daar is 't best voor te doen. M'n ouders hebben ook jaren met een Felicia Combi 1.3 gereden, ding ging ook 'maar' 150km/u, maar 't was eigenlijk genoeg voor ze.

Paaaaaaardon???????????!!!!!!!!
 

Ronimo

Nieuw lid
Ik rijd momenteel meet een Peugeot 306 break met 70pk dieseltje.
De prestatie van de instap fabia zitten op het zelfde peil.
Maar hebben we die snelle flitsers wel nodig?
voor ons drukke verkeer voldoet deze Fabia denk ik.
Wel zijn te veel gewoon.........
 

tlpeter

Actief lid
Ik rijd momenteel meet een Peugeot 306 break met 70pk dieseltje.
De prestatie van de instap fabia zitten op het zelfde peil.
Maar hebben we die snelle flitsers wel nodig?
voor ons drukke verkeer voldoet deze Fabia denk ik.
Wel zijn te veel gewoon.........

Helemaal waar
Je went er aan en de volgende auto moet meer pk's hebben :D
Ook is de mogelijkheid er dus waarom niet

Beter is om het vermogen niet elke keer op te schroeven maar benutten om het brandstof verbruik te verlagen

Dit zal in de nabije toekomst ook gebeuren (gebeurt al in mindere mate)
Ook zal de lease goedkoper worden voor zuinige auto (of duurder voor een niet zuinige auto)
 
Als je geen snelwegridder bent maar veel bebouwde kom en provinciale wegen rijdt dan kan dit toch best wel. Een besteller voor in de situatie dat een diesel niet loont.

En als je nuchter kijkt is het motorisch natuurlijk niet overdreven maar we zijn verwend met auto's waarmee je je rijbewijs voor lange tijd kwijt kunt raken zoveel ze te hard kunnen en dan wordt alles met minder dan 100pk en 180km/u al half afgekraakt in de autobladen


Zeer mee eens! Je kunt dan ook beter die bladen maar voor gezien houden in plaats van je er ongewild toch door te laten beïnvloeden.
 
ach ja, hoeveel 50+ers rijden nou nooit harder als 100km/u, daar is 't best voor te doen. M'n ouders hebben ook jaren met een Felicia Combi 1.3 gereden, ding ging ook 'maar' 150km/u, maar 't was eigenlijk genoeg voor ze.

[onnozele modus aan] Je mag (en in de meeste gevallen ook: kan) in Nederland toch niet harder dan 120 km/u. Dan heb je er toch nog 30 in reserve? [/onnozele modus uit]

inderdaad, ik ben 50+ er .... :tongue:
 

Hetzer

Forumguru
ach 70 pk is voor mij meer dan voldoende ik rij al jaren met de instap diesel /benzine

De go-versie gebruikt overigens de 44kw versie ipv de 51 kw versie, ik weet natuurlijk niet hoe dat rijd
 
Bovenaan Onderaan