Hoe het bij mijn schoonbroer geregeld is : hij heeft binnenkort een VW ID.4 als leasewagen . Er wordt ook een paal bij hem thuis geïnstalleerd. Hij heeft een kaart waarmee hij thuis op zijn paal moet badgen. Op die manier weet de LM hoeveel elektriciteit hij thuis heeft verbruikt voor zijn wagen. Voor het afnemen van zijn privé-elektriciteit voor zijn bedrijfswagen krijgt hij een vastgestelde vergoeding per kilowatt (ligt zelfs iets hoger dan de gangbare tarieven van de elektriciteitsmaatschappijen).
Moest mijn schoonbroer een tweede EV hebben, die privé is, kan hij gewoon opladen via zijn thuispaal. Is het uiteraard niet de bedoeling dat hij dan badgt en dan betaalt hij gewoon via zijn eigen privé-verbruik de elektriciteit van zijn tweede EV-wagen die privé is.
Correct! Maar de vraagsteller is hier niet de eigenaar van de laadpaal, dat is de leasemij.
Hij gaat zo dus het tarief van zijn laadpasverstrekker betalen voor zijn eigen stroom, en krijgt dan voor het leveren van die stroom een vergoeding terug.
Het verschil tussen die twee bedragen is:
*1 het abonnement voor de laadpas
*2 de winstmarge die de laadpasverstrekker er bovenop zet.
Ik denk dat het mogelijk moet zijn om met de leasemij, als laadpaaleigenaar, een aparte overeenkomst te sluiten voor een tweede pas voor de privé auto.....
A.s. vrijdag krijg ik mijn nieuwe Enyak Sportline via mijn werkgever geleased bij Leaseplan. Inmiddels, ook via Leaseplan, is een laadpaal geïnstalleerd. heb ook via Leaseplan al een laadsleutel gekregen. Nu heb ik ook prive een andere elektrische auto besteld. Hoe gaat dat nu met het laden? Ik zal voor die auto een laadpas/sleutel nodig hebben om thuis te kunnen laden. Betaal ik dan automatisch mijn tarief dat ik betaal voor stroom thuis? Of zijn er nog zaken die ik in de gaten moet houden met de aanschaf van een pas/sleutel?
Zou wat zijn, dat als ik benzine ga tanken, ik bij de ene pomp 1,92/liter voor E10 betaal, maar dat als pomp/vulpistool dikker zijn, de prijs ineens 6 euro/liter zou bedragen!?![]()
Zolang je paal aan een netwerk , wifi of gsm netwerk verbonden is kunnen alle aanpassingen op afstand aangepast worden.Maar ik heb begrepen dat dat in de kast van de paal moet gebeuren