labda sonde voor en na katalysator

ton62

Nieuw lid
Weet iemand of er verschil zit in de lambdasonde op de uitlaatbocht en die op het spruitstuk na de katalysator?
Behalve dan evt de lengte van het snoer en evt de stekker.
 

Tees

Donateur
Misschien kan je je alsnog even voorstellen in de Meet & Greet. En daarna nog even vertellen of je de stuurbekrachtigingpomp al hebt vervangen, en dáárna wil ik wel een antwoord geven.
Sorry dat ik wat snedig overkom, maar een forum (dit forum iig) is niet binnenvallen en lekker info zuigen. Je een beetje plooien naar wat er van je gevraagd wordt is wel zo netjes...
 

ton62

Nieuw lid
Ja, de stuurbekrachtigingpomp heb ik vervangen. En nu heb ik het al 3 dagen volop in mijn rug. Maar op een post klinkt dat wel grappig.
Verder gebruik ik mijn oude fabia 6y2 als kampeerauto. Hij is van mijn broer geweest en nu heb ik hem. Een fijne wagen. Maar met zoveel kilometers krijgt hij gebreken dus. Maar ik kan hem niet wegdoen omdat ie goed behandeld is en ik er graag in rijd.
Nou, da tis ongeveer mijn profiel als skoda rijder. Ik ben gewoon erg tevreden met die wagen. Zelf ben ik 62 en ik voel me op mijn gemak in die fabia van 2001. Als fietser verwonder ik me altijd over de kracht van de auto. En s'avonds is het ook nog een soort thuis.
 

Cordoba

Forumguru
@ton62 Als je je voorsteltekst even kopieert naar een nieuw topic in het Meet & greet deel van het forum, is het altijd terug te vinden en krijg je wat extra rechten op forum, en is de vraag om je voor te stellen definitief afgelopen.

Wat je vraag over de lambdasondes betreft: ik weet dat er serieus verschil in prijs is tussen de lambda vóór de kat en die erna, dus ik ga er vanuit dat ook de sondes zelf verschillend zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Tees

Donateur
Welkom, fijn dat je je even voorstelt. Vertel ook nog even welke motor er in je auto ligt, dat maakt ook veel uit voor wat wij erover kunnen zeggen.

Maar de lambdasonde voor en achter de kat heeft een ander onderdeelnummer, dus dat is zeker een andere sonde. Als alleen de lengte van t kabeltje zou verschillen dan zou het wel eenzelfde nummer hebben.

Maar nog even de vraag achter de vraag: waarom denk je dat je lambdasensor kapot is? Er wordt door een garage nog wel eens naar de lambdasensor gewezen, zonder dat het daaraan ligt...
 
Bovenaan Onderaan