Laadproblemen

satbeginner

Nieuw lid
Hier idem dito.

We hebben een 7,2kW GroWatt laadpaal en meestal laadt hij wel, maar de laatste tijd als we thuiskomen en dan willen gaan laden exact hetzelfde verschijnsel:
Inpluggen, een beetje dialoog tussen de auto en de laadpaal (wit en wit knipperen) daarna groen gevolgd door groen "ademen" , dus is hij aan het laden.
Binnen één minuut stopt hij en wordt het licht rood, dus einde laden.

Opnieuw proberen, zelfde probleem.
Een paar uur later, dan wel gewoon laden...

Ik krijg de indruk dat de wagen vindt dat er wellicht iets te warm geworden is, en dat hij daarom het laden stopt?
Ik meen ook dat ik niet de ventilator geluiden hoor die ik eerder wèl hoorde.

Wij hebben ook het probleem dat wanneer we 's nachts laden en de steker laten zitten de volgende ochtend de 12V accu leeg is. Daarom laden we alleen nog maar overdag... ☹️

Tot zover,

Leo

DavidovR

Nieuw lid
gisterenavond ervaarde ik hetzelfde, blijft voor het eerst hangen op 6KW. Hij lijkt wel te starten op 10/11 KW afhankelijk van het overige verbruik in het huis (load balancer). Zodra hij naar 6KW gaat is er nog ruimte genoeg vrij dus het ligt niet aan de load balancer. Zou het te maken kunnen hebben met de laatste update? Die heeft hij twee weken geleden gehad en daarvoor heb ik 1/2 keer issues gehad met laden, en ik laad iedere dag in principe.

Bovenaan Onderaan