Laadpas(sen) zonder abonnement

Misschien dat ik verkeerd heb gezocht op het forum maar kon niet zo snel iets vinden.

Ik ben opzoek naar een laadpas zonder abonnement.

Nu zijn er best wel wat aanbieders.
Bij mij in de buurt zitten een paar verschillende aanbieders.

Zelf een beetje zitten kijken (laadpastop10.nl bv.) En zag onder andere Elec2go, Anwb en die van Shell.
Zag dat Elec2go geen starttarief heeft? En ANWB 0,34 als starttarief heeft.

Zijn er mensen die ervaringen hebben met deze aanbieders of een andere?
 

Smeeuwis

Donateur
Ik heb de ANWB pas voor noodgevallen en op vakantie. In NL betaalt de leasemij alles maar ik wil voorbereid zijn als de pas onverhoopt niet werkt. Dan kan ik declareren via MTC. ANWB is dan iets duurder, je hebt immers geen abo, maar je kan wel op heel veel plaatsen terecht. Ook in het buitenland, en aangezien ik daar zelf moet dokken is de ANWB een prima kaart. Verder heb ik nog Fastnet maar dat zijn alleen snelladers en voor een Sub IV niet van toepassing.
 
Ik heb een laadpas van E-flux. Je kan kiezen met of zonder abonnement. Zonder abonnement betaal je eenmalig iets van €5 en € 0,32 per laadbeurt. Als je vaker dan 10x per maand aan de laadpaal staat, ben je bij heb voordeliger uit met een abonnement.
 
Ik ga even meesurfen op deze topic. Hoe zit dat in België (als inwoner van België meerbepaald)? E-flux was ik ook al tegengekomen. Q8 heb ik ook al horen vallen bij een collega. Maar er zijn zoveel alternatieven dat het wat lastig is om nog een overzicht te houden
 

SHB

Nieuw lid
Zelf heb ik een vattenfall & ANWB pas zonder abbonement.
Afhankelijk van de laadpaal aanbieder scheelt het tussen de 0,15 & 0,40 euro per kWh
 

Bakkertje

Forumguru
Hier een tevreden Elec2go gebruiker.
Als laden duurder is dan 38 ct per kWh dan rijd ik gewoon op benzine..
 

marco_b

Forumguru
Ik heb een laadpas van E-flux. Je kan kiezen met of zonder abonnement. Zonder abonnement betaal je eenmalig iets van €5 en € 0,32 per laadbeurt. Als je vaker dan 10x per maand aan de laadpaal staat, ben je bij heb voordeliger uit met een abonnement.
Deze heb ik ook. Weliswaar met abonnement omdat ik bijna elke dag de auto aan de lader heb hangen. Abonnementskosten bedrag € 3,22 per maand.

en als aanvulling: het valt mij op dat de palen van Vattenfall het laagste tarief hanteert: € 0,29 per kWh. Om tarieven te bekijken gebruik ik de app van Chargpoint. Is ook op carplay te gebruiken.
 
Hier in DH is Ecotap de exploitant. Daar hebbik een gratis pas van gekregen, geen abbo, en per kW 36ct in de btw. was overigens tot 1 mrt 33ct.. je kunt er ook bij andere aanbieders mee laden, geen idee if er dan een opslag in t tarief zit en of hoeveel..
 

Bakkertje

Forumguru
Het tarief dat je betaald voor het laden is een afspraak tussen de pas en paal aanbieder. Daar kunnen ook starttarieven inzitten en zelfs een prijs per uur. Je moet dan ook altijd in de app van je pasaanbieder kijken wat het daadwerkelijke tarief is.

Even als voorbeeld, ik heb een Virta pas (ter test) gebruikt in Renesse gebruikt en moest daar 1 euro per uur en 55ct per kWh betalen. Terwijl ik met mijn eigen elec2go pas maar 32 ct per kWh betaalde op dezelfde laadpaal.
 

Smeeuwis

Donateur
Ja dat soort zaken zijn echt nodig om uit te zoeken. Helemaal in het buitenland. Anders kan je nog eens voor vervelende verrassingen komen te staan...

Meestal heeft de kaartaanbieder overigens wel een app waarop je alles kan zien. ANWB biedt dat bijvoorbeeld aan, je kan er dan ook naar toe navigeren.
 

Smeeuwis

Donateur
Dat is waar ja. Maar het is soms wel lastig te lezen en begrijpen. Laat staan terug te rekenen naar het echte tarief per KWH.
 
Bovenaan Onderaan