Kwik-fit

AGTon

Forumguru
Wat mij opviel, en wat ik even kwijt moet :)

Auto is toe aan nieuwe remschijven. Dus ik ben even rond gaan kijken, wat kost het bij Skoda zelf en wat kost het ergens anders.

Offerte aangevraagd bij Kwik-fit. Die gasten zijn duurder dan de Skoda dealer, daar stond ik wel even van te kijken. De combinatie schijven en blokjes zijn ze helemaal schrikbarend duur mee, ruim 150 euro boven de Skoda prijs.
 

Japanese Power

Donateur
Als je wilt dat ze je auto verknoeien dan zeker naar de Kwik-Fit gaan.
Wat je nog kunt proberen is in jouw regio een merkonafhankelijke garage opzoeken voor een prijsopgaaf.
 
Laatst bewerkt:

AGTon

Forumguru
Ik ga fijn naar de dealer toe, ging mij er meer om dat de dealer niet altijd duurder is (hoewel ik dit ook dacht) en kwikfiet niet altijd goedkoper (hoewel ik dit wel dacht).

dat er bij kwikfit niet de beste monteurs werken is juist (zal te maken hebben met het gebrek aan begeleiding vanuit Kwikfit denk ik), heb daar eens gestaan met een twingo waarvan het wiellager stuk was, maakte een flink kabaal. De monteurs (waren er twee), hebben er mee gereden en konden niks horen.

Tja, als je dat als niet hoort als monteur, dan is er wat mis met je lijkt mij.
 

Captain Hook

Forumguru
@Japanese Power Jammer van zo'n ongenuanceerde opmerking. :pieker:
Zijn er slechte monteurs bij een fastfitter? Oh ja; zeer zeker. Zijn er slechte monteurs bij merkdealers; ditto!
Zijn er goede, vriendelijke en goed geschoolde monteurs bij een fastfitter; zeker! Zijn er goede monteurs bij merkdealers? ditto.
Zo zijn er in Lelystad b.v. twee kwikfit vestigingen. En zelfs de filiaalleider zie je soms op beide locaties. Maar bij de ene vestiging wordt je toch op een geheel andere wijze geholpen, dan bij de andere... hoe vreemd.

Kortom, noch het een, noch het ander is een waarheid als een koe.

Ik ben de paar laatste keren juist niet naar de Skoda dealer gegaan. Ten eerste omdat ze, ook met remschijven/blokken wisselen duurder (!) waren dan de onafhankelijke garage en ze nogal 'onvriendelijk' waren...
zie ook hier:
https://www.skodaforum.nl/forum/i/vakgarage-noordersluis-lelystad.36840/

Die vakgarage monteert vervolgens keurig Brembo schijven/blokken en gebruikte SKF lager/naaf als vervangingsonderdelen. Is niks mis mee. Vervolgens laten ze me ook nog, ongevraagd, zien wat er precies vervangen is en hoe de toestand van de versleten onderdelen was.

Dus tja... Ervaringen verschillen enorm per locatie. En dan nog kan het een jaar later zomaar ineens een stuk slechter of beter zijn. Kortom; willekeur. :(

Om mezelf nog eens te citeren:
...
Eigenlijk bizar en opmerkelijk hoe de garagewereld anno 2018/2019 nog steeds doorspekt is van willekeur en klantenminachting.
Zelfs de zichzelf-op-de-borst-kloppende VAG dealer weet keer op keer je tot ergernis te drijven en laat je meegenieten van hun hooghartige houding. Getsiederrie. :shutup:
 
  • Leuk
Waarderingen: BJF

Fmoon

Forumguru
Heb je al eens overwogen het zelf te doen? Is echt een klusje van niks en het scheelt je heel wat geld. Nog leuk ook.
 
FMOON schrijft dat het een klusje van niks is ,Inderdaad, de ouderen onder ons die nog wat gesleuteld hebben kunnen dit allemaal zelf. Op you tube staan een massa filmpjes als voorbeeld.
-een set schijven en blokken (voor) Bosch OP INTERNET kosten minder als 100 e (en achter) minder als 70 e
- Nadien remolie controleren (dot 4)
-Na het vervangen vooraller te rijden zeker niet vergeten met uw rempedaal te pompen, de blokjes moeten eerst onder druk gezet worden. Good luck.
 

Japanese Power

Donateur
@Japanese Power Jammer van zo'n ongenuanceerde opmerking. :pieker:

Nope, niet ongenuanceerd. Ik heb helaas zelf 2 x aan den lijve mogen ervaren wat een boefjes het zijn. Google maar eens op KwikFit reviews, wordt je niet zo vrolijk van... Vooral de gevallen van je komt voor een band en ze vinden ineens nog iets aan je auto: zullen we dat ook gelijk meenemen. Precies zoals ik destijds ook heb meegemaakt.
 

Captain Hook

Forumguru
Nope, niet ongenuanceerd. Ik heb helaas zelf 2 x aan den lijve mogen ervaren wat een boefjes het zijn. Google maar eens op KwikFit reviews, wordt je niet zo vrolijk van...
Idd! Dat word je niet vrolijk van.

Maar als je googled (of liever gezegd goochelt) met reviews van [willekeurig bedrijf] kun je altijd slechte ervaringen vinden. No problemo.

Heb zelf ook wel eens met kwikfit, met de Skoda garage, met no-name-garage, met de VW-garage, met de Citroën-garage, ja zelfs met de Toyota-garage ellende en bedrog meegemaakt.
Maar ook andersom. En dat bedoelde ik met 'ongenuanceerd'...
Want niet alle (kwikfit, of [whatever bedrijf] ) garages verknoeien je auto. Puur cijfermatig gezien denk ik zelfs dat de meeste berijders hun eigen auto verknoeien!:jaja:
 
Laatst bewerkt:

Hakar

Donateur
Inderdaad, de ouderen onder ons die nog wat gesleuteld hebben kunnen dit allemaal zelf.

- Nadien remolie controleren (dot 4)

-Na het vervangen vooraller te rijden zeker niet vergeten met uw rempedaal te pompen, de blokjes moeten eerst onder druk gezet worden. Good luck.

Dank dat je de oudere jeugd dat vertrouwen schenkt.;)
De handjes links en rechts zijn er niet voor niets aangezet toch?:pardon:
Voor de zekerheid zou ik toch een andere vloeistof dan olie nemen om het systeem te vullen.:dankje:
Prima tip om niet klakkeloos weg te rijden.:thumbsup:
 

hemi24

Forumguru
Los van het feit dat het bij een auto met elektronische handrem, niet meer zo eenvoudig werkt...

:lezen:
 
Bovenaan Onderaan