Kunstofkrassen interieur

dimi74

Banned
Ik zoek een goed middeltje om wat wat vegen/krassen op kunststof delen mee aan te pakken.
Hieronder een voorbeeld. Kunststof gedeelte onder de zitting.

Foto-NX7JXT6Q.jpg
 

Flit

Lid
En wat als dat deurpanelen zijn, die zijn wel erg prijzig. Die over het algemeen ook meer licht beschadigen met in en uitstappen, wat onvermijdelijk is. Je weet wel: kids, kinderwagen, boodschappen, etc..

Kortom, ik zou ook wel eens willen vernemen wat een goed middel is tegen de lichte krasjes op kunststof delen.
 

smutzkanone

Forumguru
(lichte) krassen kun je er niet uitkrijgen zoals bij je lak. Je kan niet je kunststof polijsten. Ja dat kan wel, maar dan krijg je een oppervlak wat origineel mat en wat relief heeft, glimmend en vlak.
Camoufleren gaat wel. Vaak is ff schoonmaken en wat cockpitspray ( niet die goedkope vettige glimtroep) of wat interiour dressing al voldoende .

Dat spul uit die link is vooral voor koplampen/achterlichten. Daar wil je juist een zo glad mogelijk oppervlak.
 

Cordoba

Forumguru
Zoals @smutzkanone al aangeeft: krassen die erin zitten, blijven er zitten, je kunt ze wel minder zichtbaar maken. Wat ik zelf gebruik is 'Natural Look' van Poorboys World. Het is niet de ouderwetse glimmende vettige cockpitspray, maar veel meer natuurlijk. Ik zie dat het nu zelfs los in een sampleflesje wordt verkocht: linkje en je kunt het ook in grotere flessen kopen, of het kleine sampleflesje in een samplekit met nog 3 andere middelen(dan betaal je ongeveer 1 euro per flesje minder).
 

dimi74

Banned
Ik zal eerst eens proberen met silliconenspray anders ff op zoek naar een echt onderhoudsproduct.
Vervangen is een optie, iemand enig idee wat de prijs is van dit deel?
 

De Stip

Forumguru
Probeer eens wat (niet geurende) olijfolie of iets dergelijks. Permanent los je het er niet mee op, maar je haalt er wel het meeste voor het oog mee weg.
 

Joske

Forumguru
Kan je volgens mij niet zomaar los krijgen, tenzij op de sloop ofzo. Althans in zoverre dat ik hier kan kijken in ETKA natuurlijk :)
 

Cordoba

Forumguru
Overigens is mijn inschatting dat je met detailingmiddelen, sowieso de kunststofkap op de stoel weer netjes krijgt, en op de dorpel de zichtbaarheid van de diepe krassen flink verminderd.
 

skodaboy

Forumguru
voor dof/vies geworden kunststof onderdelen (kappen van de stoelen of de instappen van de deuren enz)
gebruik ik Novasim van Navatio..:jaja:
 

CDK

Forumguru
een detailingsproduct voor kunststoffen zal dit sterk reduceren, vrijwel alle merken in de detailing shops hebben dit in het assortiment, door het kunststof te voeden vallen krasjes veel minder op.
 

Michelv.

Forumguru
Veel kunststof knapt ook op door gebruik van een Föhn, de moeilijkheid is hierbij, de tijd en de temp.
 

smutzkanone

Forumguru
idd,door te verwarmen (als je niet oppast verhitten)"verouder"je het kunstof en kun je (een klein) kleurverschil krijgen ten opzichten van de rest.
 

H@RM

Senior Member
Krassen word laten repareren. Maar ook dat gebeurt niet altijd even onzichtbaar.

Vegen van de zool op het kunststof haal ik altijd weg met een melamine sponsje. Die witte of grijze sponsjes. (Grijs zijn lekker goedkoop bij de Action)

En daarna voeden met een goede dressing en het valt lang niet meer zo op
 
Bovenaan Onderaan